|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۴۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

فارس: نظرسنجی جدیدی که در انگلیس برگزار شده نشان داد «لیز تراس» شانس بیشتری برای پیروزی در رقابت برای تصدی پست نخست وزیری این کشور دارد.

طبق نظرسنجی مؤسسه «آپینیوم» از اعضای حزب‌ محافظه‌کار انگلیس، تراس که هم‌اکنون وزیر خارجه این کشور است با اختلاف ۲۲ درصدی از رقیب خود یعنی «ریشی سوناک» جلوتر است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مؤسسه گفت، در میان ۴۵۰ عضو حزب محافظه‌کار که انتخاب خود را برای نخست‌وزیری انگلیس انجام داده‌اند، تراس که در سایر نظرسنجی‌ها نیز به وضوح پیشتاز است، با ۶۱ درصد و سوناک با ۳۹ درصد قرار دارند.

حدود ۲۰۰ هزار عضو محافظه‌کار انگلیس در حال رأی‌دادن برای تصمیم‌گیری در مورد جایگزین «بوریس جانسون» به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور هستند.

پیش از این، کمیته پارلمانی حزب محافظه‌کار اعلام کرده بود نخست‌وزیر جدید انگلیس در تاریخ پنجم سپتامبر، با اولین رأی‌گیری برای شروع حذف نامزدها در رقابتی شلوغ و غیرقابل پیش‌بینی، معرفی خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

جانسون در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

دومینوی استعفاها پس از افشا‌گری‌هایی آغاز شد که نشان می‌دادند جانسون علی‌رغم آنکه با خبر بوده «کریس پینچر» بابت ادعاهای سوءرفتار جنسی در سال ۲۰۱۹ تحت تعقیب بوده او را به یک سمت ارشد در حزب محافظه‌کار گماشته است. پینچر خود هفته گذشته بعد از آنکه افشا شد از دو زن در تاریخ ۲۹ ژوئیه سوءاستفاده جنسی کرده از سمتش استعفا کرد.

این اتفاقات جدیدترین رسوایی‌ای بود که جانسون را گرفتار کرد. چند ماه پیش هم انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی برای مردم اقدام به برگزاری جشن‌های می‌گساری کرده بود جانسون را تا مرز عدم رأی‌اعتماد از پارلمان پیش برد اما دولت او توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین