|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲


ایسنا:نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز جمعه کرج گفت: در آمریکا انبوه جنایات در حال انجام است و همین جنایات تاریخ آمریکا برای رسوایی تمام مدعیان حقوق بشر غربی کافی است.

 آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ مرداد کرج با بیان اینکه امروز روز حقوق بشر اسلامی معرفی شده است، گفت: ما باید بدانیم که اسلام از همان ابتدا برای بشر و همه موجودات زنده حقوق و ارزش‌های مختلف قائل بوده است.

وی ادامه داد: اما امروز قدرت‌های جهانی به اسم حقوق بشر کشورهای دیگر را تحت فشار و جنایات خود قرار می دهند. برای مثال در آمریکا انبوه جنایات در حال انجام است و همین جنایات تاریخ آمریکا برای رسوایی تمام مدعیان حقوق بشر غربی کافی است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در تاریخ آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون سرخپوست در جریان شکل گیری آمریکای امروزی کشته شدند، گفت: برخورد با آنها به نوعی بوده که گویا این افراد اصلا انسان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این کشور متخاصم برای جنایات و دخالت های خود هیچگاه از کشورهای دیگر عذرخواهی نکرده و نمی کند. برای مثال آمریکا به دلیل جنایات اتمی که در حق مردم ژاپن کرد هیچ گاه عذرخواهی نکرد و با حضور در جنگ جهانی دوم عامل مرگ بیش از دو میلیون انسان شد. آمریکا در جنگ ویتنام هم عامل جنایات و قتل انسان های بی گناه بسیاری شده است.

حسینی همدانی افزود: در طول ۱۵۰ سال گذشته جنایات آمریکا در حق کشور ما هم بسیار زیاد بوده است و به ویژه بعد از انقلاب اسلامی این فشارها مضاعف شده است. آمریکا در سال های گذشته با تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از روش های مختلف سعی در خدشه دار کردن چهره انقلاب اسلامی داشته اما به فضل الهی هیچگاه موفق نبوده و نتوانسته روحیه مقاومت و ایثار که میراث امام حسین است را از مردم ایران بگیرد.

امام جمعه کرج در ادامه به موضوع مشروطه هم اشاره کرد و گفت: خوب است جوانان یک بار تاریخ مشروطه را مطالعه و از آن درس بگیرند. یکی از این درس ها و موارد مهمی که درباره آن باید مطالعه شود، شهادت شیخ فضل الله نوری است. خیانت، جهل، تبلیغات مسموم، سکوت خواص و عدم حمایت توده های مردم باعث شد که در مشروطه رسوخ شود و مشروطه از سیر خود خارج شده و با انحراف همراه شود تا جایی که شیخ فضل الله نوری شهید فتنه شد.

امام جمعه کرج با اشاره به شرایط مهم کنونی استان به حضور افرادی که با اعمال نفوذ مردم را ناامید می کنند هم گفت: اگر فضایی برای موارد خاص در نظر گرفته شده باید برای همان موضوع مورد استفاده قرار گیرد و نهادهای نظارتی باید برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم اقدامات لازم را انجام دهند. متاسفانه این روزها در استان برخی افراد با قانون، اعمال خلاف قانون می کنند و برخی تخلفات با مقدمات قانونی صورت گرفته است که باید شناسایی و جلوگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه پیام به ویژه برای اربعین، از متولیان امر خواست تا برای برای انجام این امر مهم تلاش های لازم را انجام دهند.

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به اینکه روز هفدهم مرداد روز خبرنگار نامیده شده است گفت: امروز در گام دوم انقلاب و گسترش فرهنگی انقلاب اسلامی، نقش رسانه ها و به ویژه خبرنگاران بسیار مهم است. ضروری است دست خبرنگار نماها کوتاه شود تا با دوری از گسترش کذب و امور خلاف واقع، روحیه مطالبه گری و بصیرت افزایی در جامعه گسترده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین