|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۳۴۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
 رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: بزرگترین باند هک از اکانت‌های اینستاگرامی با بیش از ۱۴۸۵ مالباخته و کلاهبرداری ۳.۵ میلیارد تومان در مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

سامع خورشاد در جمع خبرنگاران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندران‌ به مراجع قضایی و انتظامی استان و پس از اعلام اینکه، شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ ها در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ ها می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهمان با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران تقاضای وجوه می کردند.

 خورشاد یادآورشد، متهمان ساکن قزوین بوده که با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

رئیس پلیس فتا مازندران، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان به کلاهبرداری ۳۵میلیارد ریالی از هموطنان اعتراف نمودند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین