|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۴۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

اسیر زن فلسطینی ۶۸ ساله امروز (شنبه) بر اثر اهمال کاری پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونسیتی به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، امجد النجار، مدیر باشگاه اسیران فلسطینی در الخلیل گفت، سعدیه فرج، اسیر زن فلسطینی از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، فشار خون و مشکلات قلبی رنج می‌برد و در زندان دامون اسرائیل بود و صبح امروز بر اثر اهمال کاری پزشکی به شهادت رسید.

 النجار گفت این اسیر زن که از منطقه اذنا در غرب الخلیل در جنوب کرانه باختری بود در حالی که حکمی از سوی دادگاه‌های اشغالگر در حق او صادر نشده بود در حبس به سر می‌برد. وی چند ماه قبل به اتهام تلاش برای حمله با سلاح سرد به یک سرباز اسراییلی در نزدیکی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل بازداشت شد.

سعدیه فرج الله، مسن‌ترین اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بود و از ماه دسامبر ۲۰۲۰ در بازداشت به سر می‌برد و مادر هشت فرزند بود.


در همین حال، عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس عنوان داشت اشغالگر مسئول پیامدها و نتایج این جنایت شنیع در حق این اسیر زن مسن است.


در همین راستا، حماس اعلام کرد که جنایت شهادت این اسیر زن فلسطینی تاکیدی بر رفتار تبعیض آمیز اشغالگر در حق اسیران به ویژه بیماران است. همچنین تاکیدی بر لزوم محاکمه رهبران اشغالگر در دیوان کیفری بین المللی به عنوان جنایت کاران جنگی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین