|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۳۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱


کارشناس سازمان هواشناسی وزش باد شدید و توفان شن را برای بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل طی بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوایی کشور را برای امروز سه‌شنبه هفتم تیرماه و روز‌های آتی تشریح کرد.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی سه روز آینده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا آرام برقرار است.

وی افزود: از امروز تا روز شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل توفان شن و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

رفیعی از خیزش گردوخاک طی سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود خواهند شد و این شرایط در روز‌های جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مختلف و خیزش گردو خاک همراه خواهد شد.

وی درباره شرایط دمایی کشور نیز اظهار کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را شاهد خواهیم بود.

رفیعی افزود: از فردا چهارشنبه تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۳ متر هم خواهد رسید و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف اعلام کرد و گفت: در بعدازظهر امروز احتمال وزش باید شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز تهران با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین