|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۴۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴


یورونیوز: روسیه روز شنبه اعلام کرد که بنا دارد طی ماه‌های آینده موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار بلاروس قرار دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در جریان ملاقات با الکساندر لوکاشنکو در سن پترزبورگ این موضوع را با همتای بلاروس خود در میان گذاشت.

رئیس جمهوری روسیه در این خصوص تصریح کرد: «در ماه‌های آینده سامانه‌های تاکتیکی اسکندر-ام را که قادر به استفاده از نمونه‌های متعارف یا هسته‌ای موشک‌های بالستیک یا کروز هستند، به بلاروس منتقل خواهیم کرد.»


این وعده در حالی از سوی رئیس کرملین به الکساندر لوکاشنکو داده شده که همزمان روز شنبه خبرهایی مبنی از حمله موشکی نیروهای روسیه از قلمرو بلاروس به سوی یک منطقه مرزی در شمال اوکراین منتشر شده بود.

آقای لوکاشنکو پیش‌تر در سال گذشته تاکید کرده بود که کشورش خواهان دریافت سامانه متحرک موشک‌های بالستیک اسکندر با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل کلاهک های متعارف یا هسته ای است.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین فوریه سال جاری میلادی چند روز پیش از آغاز تهاجم نظامی مسکو به اوکراین اعلام کرده بود که بلاروس در صورت تهدید غرب، آماده میزبانی میزبانی «تسلیحات اتمی» روسیه خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین