|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۴۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲



بوریس جانسون هم‌حزبی‌های مخالف خود را به باد انتقاد گرفته و گفت، نظر آن‌ها اهمیتی ندارد. او همچنین آن‌ها را به نداشتن ایده‌های سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تنها ۲۴ ساعت پس از از دست دادن دو کرسی مهم پارلمان این کشور که از دیرباز در اختیار حزب حاکم محافظه‌کار بود، گفت که جنجال پارتی‌گیت را مسئول این شکست نمی‌داند.

جانسون گفت که قرار نیست با نوعی «تغییر روانی» شخصیت خود را تغییر دهد و با بی‌اهمیت خواندن درخواست‌های سران حزب محافظه‌کار برای استعفای خود، گفت، آن‌ها هیچ بستر و گزینه جایگزینی ارائه نمی‌دهند.

بوریس جانسون گفت، تنها استدلال منطقی منتقدانش پیشنهاد بازگشت انگلیس به «بازار واحد اروپا» است.

او در گفت‌وگو با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت: به عنوان یک رهبر، باید سعی کنید نقدهای بااهمیت و بی‌اهمیت را از هم تشخیص دهید.

اظهارات جانسون در حالی مطرح می‌شود که هم‌حزبی‌های منتقد وی سعی دارند کنترل «کمیته ۱۹۹۲» را به دست گرفته و مجددا جانسون را با رای عدم اعتماد مواجه کنند.

جانسون که در اوایل ماه میلادی جاری از رای عدم اعتماد پارلمان کشورش جان سالم بدر برد، در این گفت‌وگو تلاش کرد تا حمایت تنها ۵۹ درصدی پارلمان از خود را مثبت جلوه دهد و گفت: من یک حکم تجدید شده از همکارانم دریافت کرده‌ام و به اجرای آن ادامه می‌دهم.

او همچنین گفت که مردم می‌خواهند راجع به سیاست‌هایش بشنوند، نه شخصیتش و افزود: من می‌خواهم تغییر و اصلاح نظام‌ها و اقتصاد انگلیس را ادامه دهم.

نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که چه درس‌هایی در از دست دادن دو کرسی پارلمان در انتخابات میان‌دوره‌ای گرفته، گفت، رای‌دهندگان «قلباً از شنیدن درباره من و اشتباهات ادعایی‌ام خسته شده‌اند».

او همچنین گفت که تنها درصورتی از نخست‌وزیری انگلیس استعفا خواهد داد که کابینه دولت حمایت‌هایش از اوکراین را قطع کند. جانسون گفت: اگر به من تحمیل شود که انگلیس باید اوکراین را رها کند چون هزینه‌های حمایت از مبارزه قهرمانانه این مردم زیاد است، در آن صورت می‌پذیرم که در بحث مهمی شکست خورده و استعفا می‌دهم. اما فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین