|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

یک دیپلمات روسیه در اقدامی کم‌سابقه و در اعتراض به تهاجم کشورش به اوکراین از نمایندگی این کشور در دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس استعفاء داد.

بوریس باندارف که در صفحه شخصی لینکدین، خود را مشاور نمایندگی دائمی روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو معرفی کرده است، به خبرگزاری رویترز گفت که صبح دوشنبه دوم خرداد به سر کار رفته، نامه استعفایش را تحویل داده و بعد از ساختمان خارج شده است.

او علت این موضوع را مخالفت با تهاجم روسیه به اوکراین عنوان کرده است.

آقای باندارف گفته است چند سال پیش نیز موضوع تهاجم کشورش به اوکراین را تصور کرده بود، اما ابعاد این فاجعه بسیار بالاتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشت.

او افزود: این نگرانی را بارها با دیپلمات‌های ارشد روسیه در سازمان ملل مطرح کرده است اما آن‌ها به او گفتند که «برای اجتناب از تفرقه، دهانش را ببندد».

این دیپلمات روس همچنین در صفحه لینکدین خود نوشته است وزارت خارجه روسیه تبدیل به خانه و خانواده وی شده بود، اما دیگر نمی‌تواند «افتضاح خونین، بی‌معنی و غیرلازم» حمله به اوکراین را تحمل کند.

روسیه پنجم اسفند پارسال تهاجم نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد که در نتیجه آن، تاکنون هزاران نفر کشته و بیش از پنج میلیون اوکراینی آواره شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین