|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۳۴۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

فارس: منابع خبری بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت تهران از سفر معاون وزارت دفاع عربستان سعودی به آمریکا برای دیدار با مقام‌های ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اکسیوس»، «خالد بن سلمان» معاون وزارت دفاع عربستان فردا چهارشنبه با مقام‌های ارشد پنتاگون و کاخ سفید دیدار می‌کند. به گفته منابع آگاه، پیش از سفر «جو بایدن» به خاورمیانه در خاتمه ماه ژوئن، ایالات متحده در پی توسعه روابط با عربستان برآمده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفت که شاهزاده خالد در راس هیاتی بلندپایه برا ی حضور در «کمیته برنامه ریزی مشترک راهبردی آمریکا-عربستان» به آمریکا سفر می‌کند.

وی قرار است با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سایر مقامات آمریکایی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع یمن و نیز جنگ روسیه و اوکراین گفت‌وگو و تبادل نظر کند.

این در حالی است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه این هفته به ایالات متحده آمریکا سفر کرده و با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود در واشنگتن و مقر پنتاگون دیدار خواهد داشت.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گانتز در دو رویداد بزرگ برای خانواده‌های صهیونیست در میامی و نیویورک شرکت خواهد کرد؛ رویدادهایی که توسط اداره خانواده‌ها، خاطرات و میراث در وزارت جنگ تل‌آویو، سازمان جهانی صهیونیست و موسسه یهود برگزار می‌شوند.

سفر گانتز در سایه تحولات امنیتی اخیر و در چارچوب از سرگیری مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای انجام می‌شود. قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی در درگیری‌های بین ارتش اسرائیل و فلسطینیان منطقه جِنین موضوع دومی است که گانتز درباره آن رایزنی خواهد کرد.

مقامات دولت خودگردان فلسطین روز جمعه گذشته نتایج اولیه تحقیقات خود درباره این قتل را اعلام و مسئولیت آن را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند؛ علاوه بر این، رام‌الله همکاری با تل‌آویو را در این خصوص رد کرده است.

این سفر در حالی انجام می‌شود که «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگش، پیش از این و به دلیل ترس از درگیری با مقاومت و همچنین احتمال سقوط دولت تل‌آویو، سفرهای خارجی خود را به تعویق انداخته بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین