|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۴۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان از همه کامیون‌داران و رانندگان ایرانی که از مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان عبور می‌کنند و با مشکلاتی مواجهه هستند، عذرخواهی کرد و گفت: هرچه سریعتر مسیر جایگزین کوتاه‌تر و با امنیت بالاتر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گنل سانسویان در حاشیه نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه مسیر جایگزین ترانزیتی ایران و ارمنستان چه زمانی ساخته خواهد شد و مشکلات کامیونداران ایرانی تا کی در این زمینه ادامه خواهد داشت گفت: از همه کامیونداران که در این مسیر حرکت می کند عذرخواهی می‌کنیم چرا که مشکلات و محدودیت‌هایی برایشان به وجود می‌آید اما دو خبر خوب برای آن‌ها دارم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، مسیر تزانزیتی ایران، آذربایجان و ارمنستان با مشکلاتی مواجه شد و محدودیت‌های برای کامیونداران ایرانی به وجود آورد اما درصددیم تا هرچه سریعتر جاده جایگزین را اصلاح کنیم و این مسیر تزانزیتی جدید بین ایران و ارمنستان را به زودی بازگشایی خواهیم کرد. در مسیر ترانزیتی جایگزین موجود دو قطعه وجود دارد که پیچ‌های تند و مشکلات زیرساختی خاصی دارد که باعث شده این مسیر از حالت استاندارد خارج شود اما تا چندوقت آینده مسیر جایگزین ترانزیتی آماده خواهد شد و با استفاده از جاده جدید این مسیر برای کامیونداران ایرانی ۱۰  کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و قطعا ایمنی بیشتری هم دارد.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان همچنین درباره صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: درباره استفاده از خدمات فنی و مهندسی صحبت‌ها و مذاکرات بسیاری صورت گرفته و دیروز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ‌شاهد ساخت تجهیزات فنی و مهندسی با کیفیتی بودم که نشان دهنده توان ایران در تولید این تجهیزات است.

سانوسیان ادامه داد: فردا از آزادراه تهران-شمال بازدید خواهم کرد و از نزدیک با توانایی شرکت‌های ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی آشنا می‌شوم و امیدواریم بتوانیم از  این پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین درباره امضای تفاهم نامه‌ها برای تکمیل کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب گفت: امضای تفاهم نامه برای ارمنستان از اهمیت بالایی برخودار است چرا که می‌تواند نقطه امنی در منطقه باشد و کالاهای ما را از خلیج فارس به دریای سیاه و نهایتا کشورهای اروپا منتقل کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین