|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
این کشتی تفریحی لوکس شش طبقه که «شهرزاد» نام دارد، از ماه سپتامبر سال گذشته در یکی از بنادر ایتالیا در دست تعمیر قرار داشت، اما اخیرا فعالیت‌های روی عرشه آن نشان می‌داد که ممکن است خدمه‌اش آماده حرکت باشند.

دولت‌های ایتالیا و فیجی دو کشتی تفریحی متعلق به الیگارش‌های روسی را به ارزش مجموعا یک میلیارد دلار توقیف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا به پلیس این کشور دستور داد تا یک کشتی تفریحی لوکس با ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار را که رسانه‌ها از ارتباط آن با رئیس‌جمهوری روسیه سخن گفته بودند، توقیف کند.

این کشتی تفریحی لوکس شش طبقه که «شهرزاد» نام دارد، از ماه سپتامبر سال گذشته در یکی از بنادر ایتالیا در دست تعمیر قرار داشت، اما اخیرا فعالیت‌های روی عرشه آن نشان می‌داد که ممکن است خدمه‌اش آماده حرکت باشند.

یک منبع آگاه به تحقیقات گفت، پلیس ایتالیا باور دارد که مالک این کشتی ادوارد خودایناتوف، رئیس سابق شرکت انرژی روسی «روسنفت» است که در حال حاضر هدف تحریم اتحادیه اروپا قرار ندارد.

وزارت اقتصاد ایتالیا در بیانیه‌ای که از توقیف شهرزاد خبر می‌داد، نام مالک این کشتی را بیان نکرد و تنها اعلام کرد که مالک با «عناصر برجسته دولت روسیه» ارتباط دارد.

دولت ایتالیا تصریح کرد که شخص مالک، هدف تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا به دلیل حمله روسیه به اوکراین علیه برخی افراد وضع کرده است، قرار ندارد و افزود، رم از بروکسل خواسته این مشکل را برطرف کند و دستور توقیف این کشتی را صادر کرده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

این کشتی در اواخر روز گذشته (جمعه) توسط پلیس ایتالیا ضبط شد.
توقیف «آمادئا» در فیجی

همچنین به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، فیجی یک کشتی تفریحی ۳۰۰ میلیون دلاری متعلق به سلیمان کریموف، الیگارش روسی را به درخواست این وزارتخانه توقیف کرد.
توقیف دو کشتی تفریحی روسی به ارزش یک میلیارد دلار
کشتی تفریحی «آمادئا»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجریان قانون فیجی حکم توقیف یک کشتی تفریحی را اجرا کردند؛ یک کشتی لوکس ۱۰۶ متری که مالک آن الیگارش تحریم شده روسی، سلیمان کریموف است.

طبق این بیانیه، مجریان قانون فیجی به کمک پلیس فدرال آمریکا این کشتی را با حکم یک دادگاه منطقه‌ای توقیف کردند. این دادگاه به این دلیل که ممکن است این کشتی با پولشویی، قوانین ایالات متحده را نقض کرده باشد، دستور توقیف آن را صادر کردند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا، کریموف عضوی از گروه الیگارش‌های روسی دانسته که از «فساد و اقدامات مخرب دولت روسیه از جمله الحاق شبیه‌جزیره کریمه» سود می‌برند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین