|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

امام جمعه کرج با بیان این مطلب که در بیانیه «گام دوم» مقام معظم رهبری نسبت به تولید علم و پژوهش تذکر داده‌اند، اظهار کرد: در بیانیه «گام دوم» به جنبه‌های تربیت دینی و معنویات هم توجه شده تا عالمی آخرت گرا، کمال طلب و متوجه به حیات معنوی تربیت شود که در سیره علمی امام باقر علیه السلام به این مهم هم توجه شده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم بهمن‌ماه  با تاکید بر اینکه امام باقر علیه السلام در آموزش و همچنین عزت مندی جامعه مسلمین از هیچ کمکی دریغ نداشت، گفت: امام باقر(ع) چون امام بود و هدایت جامعه در ابعاد فکری و معنوی را در اخیتار داشت، در این زمینه کوتاهی نداشت و در هر لحظه که احتیاج بود، وارد عمل می‌شد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در تاریخ هست که در زمان خلافت طاغوتی عبدالملک بن مروان، بحران پول رایج در کشورهای اسلامی بوجود آمد، گفت: چون سکه‌هایی که در اختیار مسلمین بود توسط روم ضرب می‌شد و روی سکه‌ها هم علائم و نشان‌های فرهنگ رومی حک شده بود و عبدالملک قصد تغییر داشت اما با مشکلاتی مواجه بود که وقتی با درباریان به شور گذاشت به نتیجه نرسیدند و مشکلات بالا رفت.

وی ادامه داد: ناچار و علی‌رغم میل باطنی‌اش مجبور شد برای حل مساله دست به دامن امام باقر علیه السلام شود.

وی در ادامه افزود: امام علیه السلام هم روش ضرب سکه متناسب با فرهنگ اسلامی و هم نحوه عرضه و رواج آن دربازار را آموزش داد تا تنشی با رومیان هم بوجود نیاید. چون تهدید کرده بودند اگر خودتان سکه بزنید ما روی سکه‌ها دشنام به پیامبر را حک می کنیم. امام با یک حرکت حساب شده خدمت بزرگی به بازار جهان اسلام در آن زمان انجام داد و سکه رایج را از سلطه امپراطوری روم خارج کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه این می تواند الگویی باشد تا جهان اسلام را از سلطه پولی مستکبرین بخصوص دلار آمریکا نجات دهد، گفت: متاسفانه این نور جهان افروز را خاموش کرده ایم و در تاریکی دنبال نور شمعی می گردیم که شاید راه را پیدا کنیم، به نتیجه نمیرسیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین