|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۳۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، دولت مسکو از بازداشت افرادی در آلمان به ظن جاسوسی برای روسیه اطلاعی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش داده بودند که دفتر دادستان کل آلمان پرونده‌ای را علیه یک شهروند روس به ظن جاسوسی تنظیم کرده و این شهروند روس به نام "ایلنور ان" که برای یکی از دانشگاه‌های آلمان کار می‌کرد، سال گذشته میلادی دستگیر شده است.

دادستان‌های آلمانی بر این باورند که وی با افسران اطلاعاتی روسی چندین بار دیدار داشته و اطلاعاتی مهم را در ازای دریافت پول به آنها داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت:‌ ما اطلاعی درباره بازداشت چنین فردی در آلمان نداریم.

وی همچنین درباره دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با همتای چینی خود شی جینپینگ در پکن نیز گفت: پوتین قرار است در سفر قریب الوقوعش به این کشور آسیایی درباره مسائل بین‌المللی از جمله گفت‌وگو با غرب و همچنین ضمانت‌های امنیتی صحبت کند.

پوتین قرار است چهارم فوریه سال جار میلادی با همتای چینی خود در پکن دیدار کرده و در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن حضور داشته باشد.

پسکوف همچنین افزود: فکر می‌کنم که دیدار این بار میان روسای جمهوری روسیه و چین صرف تبادل نظر در مورد مسائل بین‌المللی خواهد شد که شامل ثبات استراتژیک در اروپا و تضمین‌های امنیتی برای روسیه و گفت‌وگو بین روسیه و آمریکا و روسیه -ناتو و مشکلات منطقه‌ای است.

وی همچنین گفت، کرملین این مساله را رد نکرده که پوتین ارزیابی‌های خود را در مورد واکنش واشنگتن به پیشنهادهای مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی در جریان گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که امروز انجام می‌شود، بیان کند.

این مقام کرملین ادامه داد: پوتین قرار است زمانی را برای شرح موضع خود در قبال واکنش واشنگتن به تضمین‌های امنیتی مسکو اختصاص دهد. هیچ شکی نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و رئیس جمهوری زمانی را برای این مساله تعیین می‌کند. البته هنوز تصمیمی برای این مساله گرفته نشده است. هر زمان که این تصمیم گرفته شد، ما آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش هنگام اظهار نظر در مورد اظهارات ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در مورد ودکا و نورد استریم ۲ گفت: ببینید، برخی کارها برای شوخی و مزاح حداقل در این شرایط مثبت هستند. بگذارید به جای اینکه باعث افزایش تنش در اروپا شوند جوک بسازند.

نولاند حین اظهاراتش درباره خط لوله گازی نورد استریم ۲ به شوخی گفته بود که بهتر است این خط لوله به جای گاز، ودکا ارسال کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین