|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

رئیس جمهوری مصر در سفر خود به ابوظبی بر حمایتش از اقدامات امارات برای مقابله با هرگونه اقدام "تروریستی" علیه‌ خود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در جریان سفر خود به امارات و در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تاکید کرد که مصر از هرگونه ابتکار عملی که امارات برای مقابله با اقدامات "تروریستی" علیه‌اش در پیش بگیرد، حمایت می‌کند.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر، سیسی در این دیدار همبستگی دولت و ملت مصر با کشور برادر امارات را در مورد حادثه "تروریستی" اخیر که موجب مرگ یک تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد، اعلام می‌کند.

همچنین سیسی در این دیدار تاکید کرد: مصر هرگونه اقدام "تروریستی" نیروهای حوثی در هدف قرار دادن امنیت، ثبات و آرامش کشور امارات و مردم آن را محکوم کرده و حمایت خود را از تمامی اقداماتی که امارات برای مقابله با هرگونه اقدام "تروریستی" علیه خود در پیش بگیرد، اعلام می‌کند.

سیسی تاکید کرد: اصول مصر در قبال بحران‌های منطقه مبتنی بر عدم مداخله خارجی، مبارزه با خشونت و گروه‌های تندرو و تروریستی و حفظ نهادهای ملی کشور با هدف برقراری ثبات در کشورهاست. همبستگی عربی از قوی‌ترین راه‌های کارآمد برای مقابله با خطرات خارجی از کشور عربی است.

رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرد: امنیت کشورهای خلیج فارس در امتداد امنیت ملی مصر است و به مقابله با تهدیدات علیه این کشورها می‌پردازیم.

همچنین ولیعهد ابوظبی و سیسی به بررسی روابط بردرانه مستحکم و همه جانبه و همکاری و تلاش مشترک بین دو کشور و راه‌های توسعه در تمامی زمینه‌ها پرداختند.

این دو مقام همچنین ادامه تلاش‌های خود برای مبارزه با مداخلات منطقه‌ای و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین کشورها را مورد تاکید قرار دادند.

ولیعهد ابوظبی و سیسی به بررسی تحولات منطقه و جهان و آخرین رویدادهای آن و نیز چالش‌های منطقه عربی و بحران‌های موجود بر سر راه تحقق ثبات پرداخته و در این راستا بر همکاری مشترک عربی برای تحقق ثبات و صلح و توسعه منطقه تاکید کردند.

بن زاید از موضع مصر در قبال حملات انصارالله به مواضع و تاسیسات حساس امارات تقدیر کرد و گفت، این مواضع تجلی کننده اصول مصر در حمایت از منطقه است.

وی اشاره کرد: منطقه شاهد تحولات شتابزده و چالش‌های منطقه است که مستلزم تقویت همکاری و رایزنی برای حفظ امنیت و ثبات آن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین