|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه در ادامه بازدید های میدانی از واحدها و مراکز تابعه، از مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف و ستاد مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و سایر مسوولان این مرکز معاون اول قوه قضائیه را استقبال و همراهی کردند.
معاون اول قوه قضائیه در این بازدید ضمن مراجعه به شعب و گفتگو با قضات و کارکنان شورا ،از نزدیک در جریان فرآیند رسیدگی در شورا قرار گرفت و با تعدادی از مراجعان به گفتگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق بر لزوم استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در توسعه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مردمی شوراها برای گسترش صلح و سازش نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری ها دارد.

معاون اول قوه قضائیه کار شورای حل اختلاف را مقدس ارزیابی کرد و تصریح کرد: به رغم تلاش شبانه روزی همکاران در شورای حل اختلاف ، وضعیت استخدامی و حقوق دریافتی کارکنان شورا و همچنین ساختمتان ها و امکانات شوراها مطلوب نیست و امیدواریم با کمک دولت بتوانیم راهی برای حل این مشکلات پیدا کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه ستاد مرکز توسعه حل اختلاف تصریح کرد یکی از اهداف قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی ، توسعه حل اختلاف و توجه به شورای حل اختلاف و رفع مشکلات این نهاد است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: چشم انداز وضعیت آینده کشور امیدوار کننده است و امیدواریم با همکاری دولت مشکلات بودجه و اعتبارات قوه قضاییه کاهش یابد.

معاون اول قوه قضائیه پیگیری مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را امری لازم و واجب دانست و گفت این موضوع دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضایی از جمله رئیس محترم قوه قضائیه است که به طور جدی در حال پیگیری است.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین صادقی گزارشی از نحوه رسیدگی در مجتمع شهید لاجوردی تهران و نیز وضعیت کلی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ارائه و از حضور معاون اول قوه قضائیه در این مجتمع قدردانی کرد.

مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف تهران به پرونده های مربوط به مناطق ۱۲ و ۱۳ شهرداری تهران رسیدگی می کند و دارای ۲۲ شعبه فعال است. ماهانه بیش از ۲۵۰۰ فقره در این مجتمع رسیدگی می شود که بیش از پنجاه درصد آنها منجر به صلح و سازش
می گردد.

در ادامه این بازدید معاون اول قوه قضائیه جلسه مشترک با حضور رئیس و معاونان و مدیران مرکز توسعه حل اختلاف برگزار کرد .حجت الاسلام و المسلمین صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف با اشاره به صلاحیت های قانونی شورای حل اختلاف ، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از جمله در حوزه میانجی گری و داوری و پیگیری بودجه و اعتبارات را تشریح کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین