|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۳۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

باشگاه خبرنگاران: فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از احتمال برگزاری مسابقه ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی با حضور محدود یا حتی بدون حضور تماشاگران خبر داد.

 محمد حسین سپهر گفت: گزارش‌های دریافتی نسبت به افزایش شش برابری بیماران سرپایی در کشور نسبت به هفته گذشته حکایت داشته و در چنین شرایطی هرگونه تجمع فرهنگی و ورزشی احتمال افزایش شیوع سویه جدید اُمیکرون را به دنبال دارد.

پیش از این اخباری مبنی بر موافقت با حضور قطعی ۱۰ هزار تماشاگر در بازی روز پنجشنبه تیم های ملی فوتبال ایران و عراق به شرط تزریق دو دُز واکسن منتشر شده بود.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا متأسفانه تست کرونای تعداد قابل توجهی از بازیکنان باشگاه‌های بزرگ کشورمان و همچنین همراهان تیم‌ ملی عراق مثبت اعلام شده که جای نگرانی دارد بر همین اساس ممکن است مسابقه پیش روی تیم ملی بدون حضور تماشاگران یا با ظرفیت خیلی محدود برگزار شود.

امیکرون گونه جدید ویروس کرونا است که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد. آنگونه که مشخص است امیکرون با سرعت زیادی در سراسر دنیا در حال گسترش است با این حال علائم آن نسبت به گونه دلتا خفیف‌تر است. آسیب ناشی از ویروس کرونا به ریه‌، قلب، کلیه‌ و دیگر اندام‌های بدن ممکن است تفکر را مختل کند و منجر به بروز مه مغزی شود. تعریق شبانه و از دست دادن اشتها نیز دیگر علائم غیرعادی مشاهده شده در میان افراد مبتلا به گونه امیکرون ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین