|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۳۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

شفقنا: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت حذف ارز ترجیحی، میزان حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم، گفت: این میزان حقوق که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، جوابگوی تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست و تلاش می‌کنیم کف حقوق را ۱۵ درصد و سقف را هم ۳۵ درصد قرار دهیم.

ولی اسماعیلی با اشاره به اینکه افزایش حقوق‌ها تناسبی با میزان تورم ندارد، گفت: تورم در کشور ما از حقوق‌ها و دستمزدها پیشی گرفته است و مردم، شرایط رکود تورمی ۴۵ الی ۴۷ درصدی را تحمل می‌کنند و حقوق حداقل ۵ درصد و حداکثر ۲۹ درصد، کفاف این تورم را نمی‌دهد.

او با اشاره به حذف ارز ترجیحی از بودجه ۱۴۰۱، گفت: اگر حذف ارز ترجیحی قطعی شود، مردم با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه خواهند شد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم اصلاحاتی در مورد بالابردن درصد حقوق ها داشته باشیم. دولت و مجلس در خصوص تاثیرات حذف ارز ترجیحی، ارزیابی‌های مختلفی دارند و با این وجود تلاش می‌کنیم کف افزایش حقوق را ۱۵ درصد و سقف را هم ۳۵ درصد قرار دهیم و افزایش ۵۳۰ هزار تومانی هم که برای همه ثابت است.

اسماعیلی در خصوص بسته‌های حمایتی دولت، اظهار کرد: در صورت حذف ارز ترجیحی، مبلغ ۹۰ هزار تومانی نمی‌تواند کمکی به اقشار کم درآمد جامعه باشد چراکه پول یک کیلو و نیم برنج ایرانی هم نیست و اگر کارت معیشتی هم برای ۵ دهک های پایین در نظر بگیرند، می تواند حداقل‌ها را جبران کند اما این مساله بحث‌های مفصلی می طلبد و ما در مجلس تلاش می‌کنیم با تصمیماتی که قرار است اتخاذ شود، کمترین آسیب به مردم برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین