|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:
کد خبر: ۳۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

 رییس سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از لغو فروش بلوکی سهام هلدینگ خلیج‌فارس خبر داده است.

به گزارش ایرنا، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی امروز (چهارشنبه) در نامه ای به «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار موارد جدیدی را نسبت به عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد و افزود: پیرو نامه ۲۲ دی ماه این سازمان با موضوع درخواست عرضه ۱۵ از کل سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نظر به اینکه با انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و مستندات بررسی اهلیت تقاضا تنها یک تقاضا واصل شده است که با توجه به اهمیت، ارزش و حجم مزبور امکان حصول رقابت لازم جهت تامین منافع دولت و بیت المال را مخدوش ساخته است، انصراف این سازمان از عرضه مذکور و الغای اثر از مکاتبات مورد اشاره؛ اعلام می شود.

در این زمینه «حسین قربانزاده»، رییس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: جزییات دقیق این انصراف در نامه اعلام شده و اکنون تصمیم جدیدی برای نحوه این عرضه اتخاذ نشده است.

وی گفت: تصمیم‌گیری برای روش عرضه این هلدینگ بزرگ به هیات واگذاری، محول می‌شود تا بتوانند تصمیم‌گیری درستی را برای این شرکت اتخاذ کنند و نوع واگذاری در آنجا تعیین خواهد شد.

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال واگذاری این شرکت از طریق صندوق های ETF وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس سامان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی دیگر در این زمینه که آیا صحبت های نمایندگان مجلس درباره لغو عرضه هلدینگ خلیج فارس در تصمیم اخیر سازمان خصوصی سازی تاثیر داشته است یا خیر، گفت: هر اقدامی با مخالفان و موافقانی همراه است اما دلیل اصلی این تصمیم همان مسایلی است که در نامه اعلام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین