|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۳۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مطالب و محتوای کتاب‌های درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود گفت: در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به‌کار گرفته شود.

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که در دفتر معظم‌له برگزار شد با بیان اهمیت آموزش و پرورش در اسلام اظهار داشت: بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه و اهمیت تربیت در اسلام بیان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تأکید فراوان کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جریان تمدن‌ساز اسلام افزود: دین مبین اسلام با تأکید بر علم آموزی و کسب دانش توانست در رشد علوم و پیشرفت مسلمانان تأثیر بسزایی بگذارد اما متاسفانه غرب این علوم را از مسلمانان گرفت و دوبار به صورت سکولار به آنان معرفی کرد، از این رو مطالب و محتوای کتاب‌های درسی باید بر اساس فطرت پاک و معارف توحیدی تدوین شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و اهمیت نشر معارف اسلامی و انقلابی بیان کرد: باید در تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌سازان و وارثان انقلاب تمام امکانات به‌کار گرفته شود از این رو جوانان و نوجوانان امروز به عنوان امانتی در اختیار شما هستند.

وی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم در روزگار کنونی آگاهی به زمان است، باید برای نسل امروز فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی بیان شود تا در سایه دانش به خودکفایی و بی نیازی دست پیدا کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید با بیان حقایق تاریخی برای جوانان و نوجوانان آنهان را نسبت به اوضاع زمان آگاه و بصیر تربیت کرد تا از استعمار و سلطه دشمنان بر مهین اسلامی جلوگیری شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین