|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید پس از پایان مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین با بیان این ادعا که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک است، مدعی شد که جو بایدن متعهد به بازگرداندن آمریکا به پایبندی به برجام است.

جن ساکی روز جمعه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران ادعا کرد که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک هستیم و این بهترین گزینه است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که ایران با پیشنهادهای سازنده به وین نیامد.

سخنگوی کاخ سفید افزود که در شش دور اول مذاکرات پیشرفت بدست آمد و برای سخت ترین مسایل که برای همه دشوار بود، راه‌حل‌هایی پیدا شد.

جن ساکی مدعی شد رویکرد ایران تلاش برای حل مشکلات باقی مانده نبود.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود:  ما می دانیم چرا به اینجا رسیده ایم. دولت پیشین آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و این امر منجر به گسترش چشمگیر و بی‌سابقه برنامه هسته‌ای ایران شد. این موضوع نمی تواند ادامه یابد.

جن ساکی اظهار داشت که رییس جمهوری آمریکا همچنان معتقد است که یک جایگزین بهتر وجود دارد. وی متعهد به بازگرداندن آمریکا به پایبندی به برجام است و این پایبندی تا زمانی که ایران نیز اقدام مشابه انجام دهد، ادامه می یابد.

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد که بایدن در این خصوص جدی است و اگر ایران هم به طور مشابه متعهد باشد، یک راه حل وجود دارد اما در این هفته ما شاهد این تعهد از ایرانی ها نبودیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین