|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۳۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
امروز هم از ۹ صبح با تراکتورها سر زمین‌هایشان مشغول کار بودند. ساعت ۲ - ۳ عده‌ای که الان در ولایت نیمروز مستقرند، به سمت کشاورزان ما تیراندازی کردند. آنها اطلاعی از حوزه مرز نداشته و نمی‌دانند که زمین‌های پشت دیوار هم خاک ایران بوده و نقطه صفر مرزی خط رودخانه است.


 بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ تسنیم در این باره نوشت: ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.

پیرو این ماجرا نیروهای طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیروهای ایرانی پاسخ داده می‌شود.

گفته می‌شود هم‌اکنون این درگیری‌ها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است.

یک مقام مطلع در گفتگو با تسنیم تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است.

فارس: اشرار حمله کردند نه طالبان

به نوشته ی فارس، عصر امروز در منطقه هیرمند و در مرز افغانستان درگیری میان اشرار مسلح و نیروهای مرزبانی ایران صورت گرفت که اشرار مسلح پس از مواجهه با پاسخ قاطع نیروهای ایران مستقر در مرزهای شرقی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

گفتنی است بر خلاف شایعات منتشر شده، در این درگیری هیچ‌یک از پاسگاه‌های مرزی ایران تصرف نشده و تلفاتی نیز در میان نیروهای مرزبانی وجود نداشته است.

این اشرار به دلیل اختلاف بر سر اراضی کشاورزی در خط مرزی دست به تهاجم زدند که با پاسخ محکم نیروهای مرزبانی مواجه شدند.

معاون استاندار سیستان: درگیری پایان یافته؛ اوضاع آرام است

مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با آرام خواندن اوضاع گفت: درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده است.

 به گفته مرعشی تیراندازی متقابل کوتاه بوده که آسیبی به پاسگاههای مرزی ومرزبانان وارد نشده است وموضوع خاتمه یافته که جلسه برگزارشده وموضوع در حال پیگیری است.

جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ماجرای درگیری امروز در مرز ایران و افغانستان گفت: فاصله دیوار مرز تا نقطه صفر مرزی یک فضایی هست که زمین‌های کشاورزی و در اختیار مردم است. از زمان احداث دیوار، به مردم مجوز دادیم که روزهایی را از زمین‌های کشاورزی‌شان سرکشی کنند.

وی افزود: امروز هم از ۹ صبح با تراکتورها سر زمین‌هایشان مشغول کار بودند. ساعت ۲ - ۳ عده‌ای که الان در ولایت نیمروز مستقرند، به سمت کشاورزان ما تیراندازی کردند. آنها اطلاعی از حوزه مرز نداشته و نمی‌دانند که زمین‌های پشت دیوار هم خاک ایران بوده و نقطه صفر مرزی خط رودخانه است.

مرعشی گفت: پاسگاه مرزی هم در جواب تیراندازی آنها، مجبور به پاسخ شد و تقریبا چند ساعتی درگیری ادامه پیدا کرد. الان هم با مذاکراتی که انجام شده اوضاع آرام است.

او در ادامه افزود: با مذاکراتی که انجام شده اوضاع آرام است و درگیری‌ها فروکش کرده و هیچ احدی در این تیراندازی ها مجروح نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین