|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و راه های جلوگیری از آن و همچنین پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد:  در جلسه امروز کمیسیون فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی، همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: محورهای گزارش  فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی درباره ماموریت‌های این قرارگاه همچون محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات‌رسانی بود و طبق گزارش ارائه شده که شامل طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل و سایر موارد مربوطه به این حوزه بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین مسئله مربوط به گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران نیز در این جلسه با حضور مسئولان امر بررسی علمی شد و راه‌های جلوگیری از فرونشست، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد بحث قرار گرفت، در نهایت پیشنهاد تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست ارائه و مقرر شد این موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مدیریت بحران و مسئولان شهرداری نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره بحث فروشست تهران و کاهش آسیب‌پذیری تهران مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی بیان کردند.  

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه امروز کمیسیون جهت پاسخ به سوال مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده‌های حوزه انتخابیه حضور یافتند. در نهایت نماینده سوال‌کننده مهلتی ۱۰ روزه به وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین