|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۳۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶


جهان نیوز: الهیان گفت: در شرایط حاضر با رویکرد عزت مدار دولت آقای رئیسی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان اتفاقاً طرف مقابل متقاعد شده که برخی تحریم‌ها را بردارد.

 دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رویکرد دولت آقای رئیسی تقویت ظرفیت‌های داخلی است، اظهارداشت: نگاه به غرب، معطل کردن اقتصاد و شرطی کردن آن نسبت به مذاکرات، رویکردی بود که متاسفانه 8 سال فرصت کشور را به هدر داد و نتیجه این سیاست صبر و انتظار برای مذاکرات، رکود اقتصادی است.

وی درباره نوع نگاه دولت آقای رئیسی با دولت آقای روحانی نسبت به ظرفیت‌های داخلی، گفت: امید است با نگاه متفاوت دولت آقای رئیسی درباره تقویت پتانسیل‌های داخلی و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، متخصص و نخبه مسیر پیشرفت کشور هرچه سریعتر هموار گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فراواني منابع طبيعي و سرمايه انساني کشور، خاطرنشان کرد: ایران کشوری با منابع خدادای و طبیعی سرشار و نیروی جوان، متخصص است که با مدیریت این ثروت های ملی می‌توان بر مشکلات فائق آمد. همین که رویه‌های دست و پا گیر و موانع از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود باعث تقویت تولید خواهد شد و این امر منجر به شکوفایی اقتصاد خواهد گردید.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برجام چاره‌ ساز برای ملت ایران نشد، تصریح کرد: در شرایط حاضر با رویکرد عزت مدار دولت آقای رئیسی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان اتفاقاً طرف مقابل متقاعد شده که برخی تحریم‌ها را بردارد و دلارهای بلوکه شده ایران در شرف آزاد شدن است و فروش نفت هم در حال انجام است. در صورتی که برجام گشایشی برای مردم ایجاد نکرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اینکه هزینه سازش از مقاومت بیشتر است، توضیح داد: این تعبیر مقام معظم رهبری اینجا صدق می‌کند که مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌های سازش بسیار بالاتر است. نمود این امر در شرایط فعلی ترکیه دیده شد. ترکیه‌ای که به دنبال رضایت غرب بود و منافع خود را به همراهی دولتمردان غربی وصل کرده بود، اکنون با سقوط شدید ارزش پول ملی و اعتراضات خیابانی مواجه شده است.

الهیان با بیان اینکه نگاه دولت آقای روحانی بیشتر به برجام بود تا به جوانان و ظرفیت‌های داخلی کشور، گفت: آقای روحانی و دولتمردانشان تصور می‌کردند با باج دادن به غربی‌ها مشکلات حل خواهد شد و کار پیش خواهد رفت. نتیجه آن ضایع شدن حقوق ملت در طول 8 سال گذشته و عدم ایجاد گشایش بود.

وی در پایان با بیان اینکه تجریه 8 سال دولت آقای روحانی نشان داد که اقتدار در مقابل غربی‌ها بهتر از امتیاز دادن به آنان است، خاطرنشان کرد: به واسطه رویکرد عزت مدارانه و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی دشمنان و همت مردم خواهیم توانست بر مشکلات فائق آییم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین