|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۳۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (یکشنبه) حملات مرگبار اخیر در افغانستان، نروژ و انگلیس را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده و خشونت را شکستی برای همه دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پس از مراسم مذهبی امروز گفت: اخیرا حملات گسترده‌ای در افغانستان، نروژ و انگلیس رخ داد که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی شد. من مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان اعلام می‌دارم.

در حمله نروژ، یک مرد مسلح به تیر و کمان باعث کشته شدن پنج تن و زخمی شدن سه تن دیگر شد. در جنوب افغانستان نیز در جریان حمله‌ای انتحاری در یک مسجد ۴۷ تن کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. در انگلیس نیز یک قانونگذار این کشور در جریان نشستی در کلیسا با ضربات چاقو جان باخت و پلیس ضمن بررسی این حمله می‌گوید که این اقدامی "تروریستی" است.

پاپ فرانسیس گفت: از شما تقاضا دارم تا راه خشونت را که همواره باعث از دست دادن و کشته شدن مردم می‌شود، کنار بگذارید چون این راه، فقط به شکست همه ما می‌انجامد. بیایید به یاد داشته باشیم که خشونت باعث خشونت می‌شود.

پلیس نروژ هم بابت واکنشی بسیار کُند به کشتار در شهر "کونیگسبرگ" که به کشته شدن پنج تن منجر شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در افغانستان نیز خانواده کشته‌شدگان در انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در قندهار در جنوب این کشور از طالبان خواستند تا از آنها حمایت کند. مقام‌های انگلیس نیز به صورت علنی هویت مظنون به قتل "دیوید آمس"، قانونگذار محافظه‌کار را که با ضربات چاقو کشته شد، فاش نکرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین