|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

وزیر دادگستری لبنان در پی افزایش درخواست‌ها برای رد صلاحیت قاضی «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت گفت که موضوع برکناری بازپرس این پرونده مطرح نشده است.

 «هنری الخوری» وزیر دادگستری لبنان به درخواست‌ شخصیت‌ها و مسؤولان سیاسی این کشور مبنی بر لزوم برکناری «طارق البیطار» پاسخ داد و گفت که این موضوع مطرح نشده است.

به گزارش الجزیره، الخوری با تأکید بر اینکه موضوع کناره‌گیری بازپرس پرونده انفجار بیروت مطرح نیست، تصریح کرد: قاضی البیطار مسؤول این پرونده است و او حق دارد که در این باره تصمیم‌گیری کند و هر که می‌خواهد را احضار کند.

خوری به گروهی از تظاهرکنندگان که مقابل منزلش جمع شده بودند، گفت، من همچنان به قانون پایبند خواهم بود، البته اختیارات من محدود است.

شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان به نقل از منابع قضایی این کشور گزارش داد که نبیه بری از الخوری خواست تا راه‌حلی برای کوتاه شدن دست بیطار از انجام تحقیقات درباره پرونده انفجار بندر بیروت بیابد.

وکلای علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق و غازی زعیتر، وزیر سابق حمل و نقل این کشور علیه طارق بیطار شکایت کرده و خواستار برکناری او شده‌اند.

روز چهارم اوت ۲۰۲۰ پس از آتش سوزی در انبار حاوی مواد منفجره در بندر بیروت، انفجار بسیار قوی رخ داد که کل شهر را به لرزه درآورد. در این انفجار بیش از ۲۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۶ هزار نفر نیز زخمی شدند. همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر انفجار آواره شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین