|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۳۳۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
می‌خواهم بار دیگر تاکید کنم آمریکا که باعث تجدید تنش پیرامون مسئله هسته‌ای ایران شده، باید سیاست اشتباه «فشاز حداکثری» علیه ایران را اصلاح، تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را رفع و از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند و برجام را هرچه زودتر به مسیر خود بازگرداند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری از واشنگتن خواست تا تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را رفع کند.

به گزارش ایسنا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: چین همیشه باور داشته است که اجرای کامل و موثر برجام تنها راه موثر برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران است.

وی با اشاره به صحبت‌های رابرت مالی که می‌گفت «در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات، تمام گزینه‌ها بر روی میز است» بیان کرد: مدارک ثابت کرده‌اند که تحریم و فشار نتیجه‌ای دربرندارد و رایزنی گفت‌وگو درست‌ترین راه پیشروی است. ایران بارها بر تعهد خود به برجام و آمادگی‌اش برای بازگشت به مذاکرات جهت تداوم پایبندی ‌ها تاکید داشته است. طرفین باید با اقدام‌های عملی به درخواست‌های معقول ایران پاسخ دهند و به دنبال ازسرگیری فوری مذاکرات و حصول پیشرفت باشند.

لیجیان در ادامه سخنان خود گفت: می‌خواهم بار دیگر تاکید کنم آمریکا که باعث تجدید تنش پیرامون مسئله هسته‌ای ایران شده، باید سیاست اشتباه «فشاز حداکثری» علیه ایران را اصلاح، تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را رفع و از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند و برجام را هرچه زودتر به مسیر خود بازگرداند.

وی افزود: آمریکا به خوبی از موضع چین درارتباط با نفی تحریم‌ها و عزم پکن برای حفظ منافع قانونی خود مطلع است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در کنفرانسی مجازی در یک اندیشکده در واشنگتن گفته بود: ما آماده‌ایم تا خود را با واقعیتی وفق دهیم که در آن با تمامی گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران درصورتی که این کشور حاضر نباشد به محدودیت‌های خود بازگردد- سر و کار داشته باشیم.

مالی عنوان کرده بود که آمریکا و اسرائیل مخالف ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران هستند. وی در اظهارات خود همچنین از تقویت تحریم‌های که مانع از فروش نفت ایران می‌شوند صحبت کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود: مذاکرات وین به بهترین نحو پیش نرفت چرا که ایران از مذاکرات مستقیم خودداری کرد. مذاکره مستقیم با ایران درباره توافق هسته‎ ای گزینه ‎ای بهتر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین