|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام شد؛
کد خبر: ۳۳۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

مدیر توسعه تجاری یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت و توسعه سامانه ردیابی کالای الکترونیک در این شرکت، گفت: با استفاده از این سامانه بیش از ۳۵ درصد کالاهای الکترونیکی مفقودی و سرقتی ردیابی شدند.

بهروز فتح‌آبادی در خصوص روند ایجاد سامانه ردیابی کالای الکترونیک، اظهار کرد: روند کاری ما با رویداد استارتاپ ویکند آغاز شد که در این رویداد استارتاپ‌های برتر شناخته شدیم و سپس تیم‌سازی را با چهار نیرو آغاز و در حال‌ حاضر ۴۰ کارمند در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و از همان سال جزء مراکز رشد مقدماتی پارک علم‌ و فناوری خراسان شدیم و سپس حوزه کاری خود را توسعه داده و وارد امور موسسات شدیم.

فتح‌آبادی تصریح کرد: «همیاب ۲۴» نخستین سامانه استعلام و ردیابی تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرقتی و مفقودی در کشور است که با ارائه قابلیت استعلام رجیستری گوشی‌ و استعلام سرقت گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها گامی موثر در راستای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه‌های دیجیتال برداشته است.

وی افزود: این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همکاری اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌های سراسر کشور در راستای سرعت‌بخشی به فرآیند ردیابی کالاهای الکترونیک سرقتی فعال شده است.

مدیر توسعه تجاری این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور هدف اصلی این سامانه است، تصریح کرد: در حال حاضر این سامانه ۴۲۰۰ نمایندگی در دفاتر پیش‌خوان دولت داشته و با کلانتری‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور همکاری دارد و در یک سال اخیر توانسته بیش از ۳۵ درصد کالاهای مفقودی و سرقتی ثبت شده در سامانه را به مال‌باختگان برگرداند.

وی با اشاره به امکانات و ساز و کار این سامانه رهیاب، خاطرنشان کرد: این سامانه در چهار قسمت طراحی شده است که شامل استعلام رجیستری گوشی و استعلام سرقتی نبودن کالا، ردیابی و اعلام سرقت کالا، ثبت کالای پیدا شده است.

فتح‌آبادی اضافه کرد: کاربران در این سامانه با اعلام مفقودی کالا، اطلاعات مربوط به کالای گمشده‌ یا سرقتی خود را وارد می‌کنند. همچنین می‌توانند اطلاعات مربوط به کالای پیدا شده را وارد کنند، به عنوان مثال اگر فردی کالایی در اتوبوس و مترو پیدا کند، می‌تواند آن را در سامانه ثبت کند و با کمک سامانه کالا را به دست صاحبش برساند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین