|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

شرکت مارگارین، در قبال نیازهای مشتریان خود حساس است؛ زیرا خود را جزوی از خانواده می‌داند و تلاش می‌کند برای سلامتی تمام اعضای خانواده محصولات مختلف و متنوع تولید کند. در این مورد مارگارین، درست مانند یک مادر مهربان اما وظیفه‌شناس، اصلا تعارف ندارد. پس ابتدا نیازهای اساسی هر یک از اعضای خانواده را در هر سن و سالی که هستند شناسایی می‌کند و سپس برای رفع علمی و موثر این نیازها، مطالعه و برنامه‌ریزی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات و نیازهای خانواده‌ای که در میان اعضای آن، سالمندان هم حضور دارند، چیست؟  

 کاملا درست است، بسیاری از سالمندان در کشور ما، مشکل کلسترول و چربی و قند خون دارند. مشکلی که گاهی آنان را وامی دارد به پرهیزهای غذایی خاصی روی بیاورند و یا از داروهای مخصوص استفاده کنند. در این مورد، انتخاب نوع روغنی که برای تهیه غذای سالمندان خانواده استفاده می‌شود، بسیار مهم است. زیرا باید مراقب اسیدهای چرب اشباعی که در اغلب روغن‌ها وجود دارد. اسیدهای چرب اشباع، می‌تواند مشکل کلسترول و چربی و قند خون را در سالمندان افزایش دهد و حاد کند. بنابراین هم خود سالمندان و هم افراد خانواده باید حواسشان به این مسئله مهم باشد؛ به این‌که  درتهیه غذای سالمندان باید از روغن‌هایی استفاده شود که اسید چرب اشباع نداشته باشند.

 اما چه نوع روغن‌هایی فاقد اسید چرب غیراشباع هستند؟

امگا 3،6  و 9 از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع هستند به این نوع اسیدهای چرب غیراشباع، چربی ترنس هم گفته می‌شود که مصرف آن‎ها هم از بروز بسیاری از بیماری‎ها جلوگیری می‎کند و هم به‎عنوان مکمل، در جلوگیری از پیشزفت بیماری‎ها موثر هستند. مارگارین، در ترکیب روغن‌هایی که تولید می‌کند، به این نیاز مهم سالمندان و حتی دیگر اعضای خانواده توجه کرده است، روغن‌های مختلفی که مارگارین تولید می‎کند، یا خود حاوی این نوع چربی‌های ترنس هستند و یا با این نوع اسیدهای چرب، غنی شده‎اند، پس اگر به سراغ آفتاب رفته اید، در مسیر درست قرار دارید؛ مارگارین با تولید این روغن‌ها، در پی تامین و تضمین سلامتی خانواده شما هست.

مارگارین، مراقب پوست شما هم هست!

آیا می‌دانید که ویتامین E ، یک اسید چرب ترنس است؟

آیا می‌دانید این اسید چرب، می تواند در جوان ماند پوست به شما کمک کند؟

آیا می‌دانید ویتامین E، می تواند در ر فع چین و چروک پوست موثر باشد؟

آیا می‌دانید چگونه این چربی مهم را به بدن خود برسانید و به حفظ سلامت آن کمک کنید؟

جواب تمام این پرسش‌ها را در روغن زیتون مارگارین، خواهید یافت. همه ما نسبت به پوست‌مان حساس هستیم و البته در این میان خانم‌ها، حساسیت بیشتری دارند، ضرب‌المثلی هست که می‌گوید برای تشخیص سن یک خانم به پوست او توجه کنید!  پوست ما، بزرگترین اندام بدن ماست و وسعت زیادی دارد. پوست ما در برخی نواحی، بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی قرار دارد؛ مثلا پوست صورت ما، به نگهداری و حفاظت بیشتری نیاز دارد؛ چون هم در معرض نور خورشید و گرماست و هم در معرض سرما و بادهای پائیزی. بنابراین، بهترین روش برای حفاظت از پوست، در کنار روش‌های دیگر، داشتن تغذیه مناسب است. اگر در تهیه غذای روزانه خود، به افزودن ویتامین E، به عنوان یک اسید چرب ترنس اهمیت بدهیم، مسلما پوست ما از درون بدن و به صورت زیرساختی، محافظت بیشتری دریافت می‌کند.

مارگارین نگرانی ما را در این مورد هم رفع کرده است؛ کافی است به سراغ روغن زیتون پالایش شده مارگارین برویم؛ روغن زیتونی که به دلیل فرآوری خاصش، از آن می‌توانیم در پخت و پز و تفت دادن هم استفاده کنیم. این فرآوری به چه صورت است؟  در شرکت مارگارین، روغن زیتون به گونه‌ای فرآوری می شود که بی‌بو باشد و درجه حرارت بیشتری را نسبت به روغن زیتون بکر تحمل ‌کند. در نتیجه، روغن زیتون تصفیه‌شده مارگارین برای پخت‌وپز مناسب سازی شده است و چون تصفیه شده، بو و مزه تندی ندارد و کسانی که به بو و مزه روغن زیتون بکر حساس اند، به راحتی می توانند سراغ این روغن زیتون بروند. در واقع روغن زیتون تصفیه‌شده مارگارین، همان روغن زیتون بکر است که با مراحل اضافه‌تر مجددا تصفیه شده و بو و مزه تند آن گرفته شده  و مقاومت حرارتی آن برای تفت دادن، افزایش داده شده.   

شاید به همین دلیل همین تلاش‌ها و کنکاش در جهت بهبود کیفیت کالاست که کارخانه تولید روغن مارگارین، توانسته است تا به حال 2 گواهینامه‌ و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کند.

منبع:فراز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین