|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۳۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

«مارگارین» اولین شرکت تولید کننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای «خروس» ، «آفتاب» و «آفتاب طلایی» در بین مردم شناخته شده است. این شرکت اکنون با همکاری کارشناسان مجرب توانسته با ظرفیت تولیدی 1000 تن در روز در راستای بهبود نظام اقتصادی و خدمت به هم میهنان می کوشد. مارگارین به تازگی محصولات جدیدی را نیز در سبد فروش خود قرار داده است.

محصولات جدید مارگارین عبارتند از روغن زیتون پالایش شده، روغن مایع مخلوط، روغن زیتون بکر، روغن سرخ کردنی حاوی کنجد، روغن مایع کنجد پالایش شده، روغن مایع مخلوط حاوی کانولا و ذرت، روغن مایع کنجد پرس سرد و روغن مایع ذرت پالایش شده.

 
روغن زیتون بکر

این روغن با روش‌های مکانیکی یا فیزیکی استخراج شده و بعد از مراحل شستشو و بدون هیچ‌گونه عملیات فرآوری، از دانه زیتون روغن‌گیری می‌شود. روغن زیتون بکر به دلیل عدم فرآوری خاص در حین عملیات روغن‌گیری، ترکیبات مفید و منحصر به فرد زیتون را در خود دارد و برای تفت دادن و پخت‌وپزهای معمولی با درجه حرارت ملایم مناسب است. البته بهترین روش استفاده از روغن زیتون بکر، مصرف آن به عنوان پوشش سالاد وغذاهای مختلف است. با توجه به درجه حرارت خاصی که در فرآوری روغن زیتون بکر صورت می‌گیرد، در ساختار گلیسیرید روغن تغییری ایجاد نمی‌شود و به همین دلیل برای سلامت سیستم گوارش مفید است. این روغن سرشار از ویتامین A و E و D است. روغن زیتون بکر، در دسته روغن‌های زیتون بودار قرار دارد و در زمان خوردن این نوع روغن، طعم و بوی زیتون کاملا حس می‌شود.

 
روغن زیتون تصفیه‌شده

این نوع روغن زیتون به گونه‌ای فرآوری می شود که بی‌بو است و درجه حرارت بیشتری را نسبت به روغن زیتون بکر تحمل می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که روغن زیتون تصفیه‌شده برای پخت‌وپز مناسب است. این روغن به دلیل تصفیه شدن، بو و مزه تندی ندارد و برای کسانی که به بو و مزه روغن زیتون بکر علاقه‌ای ندارند مناسب است. روغن زیتون تصفیه‌شده برای تفت دادن بسیار مناسب است؛ ولی بهتر است این کار با شعله کم و مدت زمان کوتاه‌تر صورت بگیرد. توجه کنید که استفاده از روغن زیتون به عنوان روغن سرخ کردنی، اگر با استفاده از شعله کم باشد، می‌تواند برای بسیاری از افراد که به هر دلیل از خوردن روغن سرخ‌کردنی منع شده‌اند، قابل‌استفاده باشد. در اصل روغن زیتون تصفیه‌شده همان روغن زیتون بکر است که با مراحل اضافه‌تر مجددا تصفیه شده و بو و مزه تند آن را می‌گیرند و مقاومت حرارتی آن را تا حدی افزایش می دهند.

 
روغن مایع ذرت

این روغن دارای مقادیر مناسبی از امگا۶ و امگا۹، حاوی ویتامین E، حاوی کلسترول و استرول‌های گیاهی است. علاوه‌بر این، در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است و بدون چربی ترانس و بدون طعم و بو می‌باشد. این روغن مناسب برای پخت‌وپز و سالاد است.

 
روغن مایع کنجد پرس سرد

روغن کنجد پرس سرد صرفا با روش‌های مکانیکی از طریق پرس‌های خاص و بدون استفاده از حرارت به دست می‌آید که منجر به حفظ ماهیت اصلی روغن می‌گردد. دمای استحصال روغن کمتر از ۴۵ درجه سانتیگراد بوده که باعث حفظ خواص تغذیه‌ای آن می‌شود. این روغن دارای مقادیر بالای امگا ۶ و امگا ۹، مقادیر بالایی از توکوفرول، استرول‌های گیاهی، آنت اکسیدان‌های طبیعی است. روغن مایع کنجد پرس سرد کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

 

روغن مایع مخلوط حاوی کانولا و ذرت

این روغن نیز مانند سایر روغن‌های جدید دارای مقادیر مناسبی از امگا۶ و امگا۹ است. علاوه‌بر این حاوی ویتامین E و A و اسید اولئیک است. روغن مایع مخلوط مارگارین بدون کلسترول، بدون چربی ترانس و بدون طعم و بو می‌باشد و ارزش تغذیه‌ای مناسبی دارد. این روغن مناسب برای پخت‌وپز و سالاد است.
 

روغن مایع کنجد پالایش شده

روغن مایع کنجد پالایش شده مارگارین، از طریق پرس گرم استخراج می‌شود. حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی، استرول‌های گیاهی و مقادیر بالایی از توکوفرول است. این روغنِ بدون بو، مقاومت حرارتی بالایی دارد. کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و مقادیر بالایی امگا ۶ و امگا ۹ دارد. این روغن برای سرخ کردن و پخت‌وپز مناسب است.

 
روغن سرخ کردنی حاوی کنجد

روغن سرخ کردنی حاوی کنجد مارگارین، بدون کلسترول، بدون پاشش و کف و دود، بدون چربی ترانس و بدون بو است. این روغن حاوی ویتامین E و A است و ارزش تغذیه‌ای مناسبی دارد. روغن سرخ کردنی حاوی کنجد ماده غذایی را کمتر جذب می‌کند و در برابر حرارت بالا و شرایط سرخ کردن مقاومت خاصی دارد.

 
روغن مایع مخلوط حاوی روغن‌های ذرت و آفتابگردان

این روغن مایع مخلوط حاوی ویتامین E و سرشار از امگا ۶ و امگا۹ است. بدون چربی ترانس، بدون کلسترول و بدون طعم و بو تولید شده و در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر است. این روغن برای پخت‌پز مناسب است.

 
مارگارین اولین شرکت تولید کننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی  در بین مردم شناخته شده است.  محصولات این شرکت برای اولین بار با برند خروس به بازار عرضه شد. در حال حاضر محصولات مارگارین در سه دسته‌ی خروس، آفتاب تخصصی و آفتاب و با مخاطبان هدف متفاوت عرضه می شود.

 
در حال حاضر  38 نوع  محصول متنوع روغنی در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) در این شرکت تولید می‌شود که علاوه بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، با استاندارد های بین‌المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است، به همین دلیل محصولات مارگارین در بازار اغلب کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی نیز به چشم می خورد.

منبع:فراز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین