|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۳۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

 آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام اطلاعاتی درباره ابزار "SHERLOC" مریخ‌نورد استقامت ناسا ارائه داد.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نوشت: مریخ‌نورد استقامت ناسا با کمک دو ابزار SHERLOC و دوربین WATSON در حال جستجو برای بررسی نمونه‌ها در سیاره سرخ است.

این ابزارها به مطالعه سطوح سنگ می‌پردازند و به دنبال ردپایی از حیات میکروسکوپی باستانی خواهند بود.

ابزار SHERLOC بر روی بازوی رباتیک مریخ نورد استقامت تعبیه شده است. "SHERLOC" از طیف سنج، یک لیزر و یک دوربین برای جستجوی ترکیبات آلی و مواد معدنی که ممکن است تحت تأثیر زندگی میکروبی قرار گرفته باشند استفاده می‌کند. همچنین دوربین "WATSON" برای "SHERLOC" مانند دستیار زمین‌شناس عمل می‌کند و بافت سنگ و خاک مریخ را بزرگنمایی و ثبت می‌کند.

"اوا شلر"(Eva Scheller) یکی از محققان بخش ابزار این مریخ نورد است که کمی درباره نحوه عملکرد این ابزار گفته است. اوا شلر درباره ای ابزار گفت: "SHERLOC" واقعا ابزاری جذاب است و از آنجایی که به طور مستقیم به شناسایی ترکیبات آلی می‌پردازد می‌تواند به ما در درک بهتر گذشته مریخ کمک کند. کلمه "SHERLOC" مخفف عبارت اسکن محیط‌های قابل سکونت با رامان و تابناکی برای جستجوی موادآلی و شیمیایی(Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals) است.

شرلوک هولمز یک کارآگاه خیالی بود که مسائل جنایی را با استفاده از روش‌های قانونی و قدرت استثنایی اش در مشاهده جزئیات حل می‌کرد. ابزار SHERLOC  این مریخ‌نورد نیز همانند او به مشاهده و اندازه‌گیری می‌پردازد. دکتر جان اچ واتسون همکار و دوست هولمز در حل اسرار بود. دوربین WATSON نیز به SHERLOC در حل اسرار حیات در مریخ کمک می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین