|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۳۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

 ایسنا: وزیر امور خارجه اتریش گفت: اتریش علاقه‌مند است همچون گذشته میزبان مذاکرات هسته‌ای در وین باشد، فرصت خوبی برای احیاء برجام پیش آمده است و باید همگی مراقبت نماییم این پنجره بسته نشود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با «الکساندر شالنبرگ» همتای اتریشی خود، با تشکر از اهدای واکسن توسط اتریش به ایران و مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر علاقه‌مندی ایران بر گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی از جمله روابط مالی و بانکی با اتریش تاکید و اعلام کرد: دولت جدید آمادگی دارد روابط با اتریش را به بهترین سطح برساند.

حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار کرد: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد.

وزیر امورخارجه ضمن تبادل‌نظر در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای اتریشی، بر تشکیل دولتی فراگیر مطابق خواست و اراده مردم افغانستان تاکید کرد و در همین خصوص اظهار داشت: تهران از هیچ کوششی برای کمک به افغانستان فروگذار نکرده است و به‌رغم همه فشارها به این کمک‌ها ادامه داده است. ایران برای چهار دهه میزبان چند میلیون برادران و خواهران افغانستانی است اما ادامه این شرایط نیازمند مساعدت نهادهای مسئول بین‌المللی است. جامعه بین‌المللی باید در این راستا به مسئولیت‌های خود عمل کند.

وزیر خارجه اتریش نیز در این ملاقات اظهار کرد: وین همواره به دنبال بسط و گسترش روابط با ایران بوده است و هیچ سقفی برای ارتقاء روابط قائل نیست.

وی با اعلام این خبر که معاون وزارت خارجه اتریش به‌زودی به ایران سفر خواهد کرد، خواستار رایزنی‌های منظم‌تر دو کشور شد.

وزیر امورخارجه اتریش همچنین عنوان کرد: اتریش علاقه‌مند است همچون گذشته میزبان مذاکرات هسته‌ای در وین باشد.‌ فرصت خوبی برای احیاء برجام پیش آمده است و باید همگی مراقبت نماییم این پنجره بسته نشود. در همین راستا همکاری خوب و نزدیک میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای مانع از سوءاستفاده برخی بازیگران برای تخریب روند مذاکرات می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین