|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۲۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

 مهرزاد دولتی، همسرِ زنده‌یاد حمیدرضا صدر، به همراه دخترش، به تماشای نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» نشست. او در همین رابطه، یادداشتی کوتاه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

 نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه، دیشب (جمعه ۲۶ شهریور) با حضور مهرزاد دولتی، همسر زنده‌یاد حمیدرضا صدر و دخترش (غزاله صدر)، روی صحنه رفت.

مهرزاد دولتی با انتشار یادداشتی کوتاه در این‌باره نوشت:

«از آن‌جایی که به یاد دارم، بیشتر شب‌ها از ساعت ۶ تا ۸ شب توی ترافیک بودیم، یک غذای حاضری در ماشین و بعد اگر فرصتی بود به یک کتاب‌فروشی یا یک گالری نقاشی سرک می‌کشیدیم و بعد در فضا و دنیای تئاتر غرق می‌شدیم!

«درخت شیشه‌ای آلما»؛ اولین تئاتر بدون حمید…

لوستر وارونه در مرکز صحنه که انگار همه داستان حول همان می‌گشت؛ وارونگی! جنگی که با عشق یک سرباز آلمانی به یک دختر انگلیسی به پایان می‌رسد و کتاب که در دستان زنان اگر باشد، جامعه‌ای را دگرگون می‌کند ، ولی این‌جا...!

زن، عروسکی دیگر که همه‌چیز را با قیمتش ارزیابی می‌کند و مرد احساساتی که در چهارچوب خانه به دنبال همدل و همراه می‌گردد و خارج از ‌آن هیچ‌چیز را نمی‌بیند، حتی ما که به تماشایش نشسته‌ایم.»

نخستین تئاتری که همسر حمیدرضا صدر، بدون او به تماشایش نشست

«درخت شیشه‌ای آلما»؛ کاری از گروه ریگولیتو است که پس از «شبی بیرون از خانه»، «آوریل ۱۹۱۲» ، «بازگشت به خانه»، «پناه‌کاه» و «بوی گند دهان خانم مارکز»، ششمین کارگردانی فرید قادرپناه به شمار می‌آید.

این نمایش تا پایان هفته جاری (دوم مهر) هر شب ساعت ۲۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. کاوه مرحمتی،آذین نظری، آیدین بهاری، کامیار دریاکناری و سحر خرم‌نژاد، بازیگران «درخت شیشه‌ای آلما» هستند و در خلاصه داستان آن آمده است: «کتابی به دست یک زوج جوان و عاشق می‌رسد که صفحه اول آن نوشته شده: بعد از ورق زدن این صفحه، زندگی شما تغییر خواهد کرد.لطفا با احتیاط ورق بزنید؛ زن و شوهر کتاب را ورق می‌زنند و...»  

فواد خراباتی (مجری طرح)، فرشاد فزونی (طراح موسیقی و فضاهای صوتی)، سعید حسنلو (طراح صحنه) ، الهام شعبانی (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، تینا بخشی (طراح گریم)، محمدصادق زرجویان (طراح گرافیک، تیزر و عکاس)، ماهان صادقی (دستیار کارگردان)، علی سیبی (دستیار تولید) و آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط‌عمومی)، دیگر عوامل این پروژه‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین