|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

تعداد زیادی از ساکنان استان صنعا در تظاهراتی لغو محاصره و ورود بدون وقت‌کشی و تعلل تمامی کشتی‌های حامل سوخت را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، کارگران یمنی و کارکنان شرکت نفت و سایر موسسات خدماتی یمن پس از دو سال درخواست برای لغو محاصره و ورود نفت‌کش‌ها به بنادر یمن، در مقابل ساختمان سازمان ملل در صنعا تظاهرات گسترده‌ای به راه انداخته و بر اساس توافق‌نامه‌های بین‌المللی و قوانین سازمان ملل انتقال بدون وقت‌کشی و تعلل تمامی کشتی‌های حامل سوخت را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان درخواست کردند که مساله سوخت وارد دایره درگیری‌ها نشده و از آن برای رسیدن به اهداف سیاسی یا نظامی استفاده نشود.

آنها تاکید کردند: سازمان ملل باید انتخاب کند یا کمیته تحقیق و بازرسی در جیبوتی را به راه انداخته و آن را به همه تحمیل کند و یا اینکه عملکرد این کمیته را لغو کند، ما ائتلاف دشمن و سازمان ملل را مسؤول تمامی پیامدهای این محاصره ظالمانه علیه یمنی‌ها به ویژه ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بنادر یمن می‌دانیم.

عمار الاضرعی، مدیر شرکت نفت یمن که در این تظاهرات گسترده شرکت کرده بود، گفت: این آمریکا است که بیش از دو سال است دزدان دریایی را هدایت کرده و مردم یمن را رنج می‌دهد، جریمه‌ها از ۱۵۰ میلیون دلار گذشته و مردم یمن متحمل آنها شده‌اند.

الاضرعی اظهار کرد: محاصره ظالمانه یمن با حمایت بسیار آشکار سازمان ملل و به پشتوانه آمریکا برای مجازات یمنی‌ها انجام می‌شود، ما قدرت‌های عضو ائتلاف متخاصم و سازمان ملل را مسؤول تمامی شرایط به وجود آمده در یمن در نتیجه نبود سوخت می‌دانیم.

محمد عبد السلام، رئیس هیئت ملی یمن نیز پیشتر به المیادین گفته بود: نیازی به مذاکرات ماهانه برای ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی نداریم و هرگز معامله این کشتی‌ها با موضوعی نظامی یا سیاسی را قبول نخواهیم کرد.

عبد السلام با اشاره به اینکه هیچ کشوری در طول ۳۰ سال گذشته همانند یمن محاصره نشده، گفت: نیروهای مسلح یمن در این چند سال دستاوردهایی داشته در حالی که محاصره یمن هیچ نتیجه‌ای برای عربستان نداشته است.

او در ادامه توقف جنگ با موضعی درست و منصفانه و لغو محاصره را خواستار شده و تاکید کرد: برای اینکه یمن روابط خوبی با عربستان داشته باشد، آماده هستیم.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفت: به جای اینکه با شرکای آمریکایی، عربستانی و اماراتی و هم‌پیمانان آنها در جنگ صحبت کنید، محاصره مردم یمن و بمباران آنها را متوقف کنید تا حملات و بمباران علیه شما متوقف شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین