|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
خرما اگرچه به طور طبیعی سرشار از قند است اما به سرعت قند خون را افزایش نمی دهد. بنابراین می توان ۲-۴ خرما را ۶۰-۳۰ دقیقه قبل از تمرین و فعالیت بدنی مصرف کرد زیرا برای مدت زمان بیشتری انرژی تامین کرده و آن را به تدریج در اختیار بدن قرار می دهد.
 خرما از جمله خوراکی های سرشار از مواد مغذی است و آگاهی از روش مناسب مصرف آن می تواند در بهره مندی بیشتر از خواص این خوردنی مفید تاثیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، خرما به عنوان یک میان وعده، سرشار از انرژی است که می توان به صورت روزانه مصرف کرد و دارای میزان بالایی کالری است. همچنین وجود مقدار قابل توجهی از فیبر، این خوراکی را به گزینه مناسبی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش تبدیل کرده است. همچنین وجود آنتی اکسیدانهای متعدد در آن به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماریها کمک می کند و در بهبود عملکرد مغز موثر است.

خرما دارای مقدار زیادی فیبر و قند است که همین امر باعث می شود افراد در مورد چگونگی و زمان مصرف آن بیشتر کنجکاو باشند.

در ادامه به توصیه هایی در مورد بهترین و بدترین زمان مصرف خرما اشاره شده است.

خرما اگرچه به طور طبیعی سرشار از قند است اما به سرعت قند خون را افزایش نمی دهد. بنابراین می توان ۲-۴ خرما را ۶۰-۳۰ دقیقه قبل از تمرین و فعالیت بدنی مصرف کرد زیرا برای مدت زمان بیشتری انرژی تامین کرده و آن را به تدریج در اختیار بدن قرار می دهد.

وجود فیبر خوراکی در خرما باعث می شود فرد برای مدت طولانی احساس گرسنگی نداشته باشد. بنابراین خرما به عنوان بهترین میان وعده سالم عمل می کند و حتی می توان آن را قبل از خواب مصرف کرد.

از تاثیر خرما در کمک به از بین بردن کرم های روده ای گرفته تا پاکسازی اندام های حیاتی و بهبود سلامت قلب و کبد می توان بهره برد و بهتر است صبح زود مصرف شود تا انرژی مورد نیاز تامین شود.

همچنین از آنجا که مصرف خرما در کاهش وزن، درمان یبوست، کمک به سلامت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت مغز و قلب و حتی جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر یا انواع مختلف سرطان یا سایر بیماری های مزمن موثر است کارشناسان توصیه می کنند مصرف روزانه خرما به عنوان میان وعده در نظر گرفته شود تا فرد احساس پر انرژی بودن داشته باشد.

علاوه بر این خرما برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت نیز موثر است زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و دارای پلی فنول زیادی همراه با چندین ماده مغذی و ترکیبات دیگر است که به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند. با این حال توصیه می شود در صورت ابتلا به دیابت قبل از مصرف خرما با پزشک خود در این مورد و مقدار مجاز مصرف مشورت کنید.

هرچند متخصصان توصیه می کنند در صورتیکه فرد در هضم غذا مشکل دارد از خوردن خرما بلافاصله بعد از غذا خودداری کند زیرا میزان فیبر بالای آن، هضم کربوهیدرات های زنجیره ای کوچک را دشوار می کند و در نهایت منجر به نفخ می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، همچنین افرادی که به خرما آلرژی غذایی دارند یا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مبتلا هستند به دلیل وجود مقدار بالای فروکتوز باید از خوردن خرما صرف نظر کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین