|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
ابتکار در خصوص حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی عنوان کرد: در صورتی که این پایان نامه‌ها با اولویت‌های سازمان همخوانی داشته باشد از آنها حمایت می‌کنیم. موضوعاتی مانند تنوع زیستی، آلودگی هوا، آب و خاک، تالاب‌ها و پارک‌های ملی و فناوری‌های نوین از اولویت‌های سازمان در امر پژوهش است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اخیرا پیشنهاد تشکیل کارگروه پارازیت را دادیم که به زودی با حضور وزرای مربوطه تشکیل می‌شود تا یک جمع بندی و یک گزارش از وضعیت موجود ارائه شود.

 معصومه ابتکار در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای حل معضلات زیست محیطی که در کشور وجود دارد باید رویکرد علمی بر پایه پژوهش د اشته باشیم؛ چرا که مسائل فعلی محیط زیست چند لایه و پیچیده است و دشواری‌هایی که وجود دارد باید بر اثر پژوهش‌های دقیق سنجیده شود.

وی ادامه داد: همکاری‌هایی با دانشگاه‌ها در سطوح مختلف، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وجود دارد که در آینده نیز بسط و گسترش خواهیم داد. علاوه بر آن از دانشگاه‌ها درخواست می‌کنیم تا در حوزه‌های کاربردی وارد شوند. همچنین از پایان نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم.

ابتکار در خصوص حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی عنوان کرد: در صورتی که این پایان نامه‌ها با اولویت‌های سازمان همخوانی داشته باشد از آنها حمایت می‌کنیم. موضوعاتی مانند تنوع زیستی، آلودگی هوا، آب و خاک، تالاب‌ها و پارک‌های ملی و فناوری‌های نوین از اولویت‌های سازمان در امر پژوهش است.

وی در خصوص همکاری‌های بین المللی در حوزه پژوهش عنوان کرد: بسیاری از طرح‌های مطالعاتی که در گذشته انجام شده است حاصل همکاری‌های بین المللی بوده است. علاوه بر آن در تجهیز آزمایشگاه‌ها نیز همکاری‌های بین المللی ما نقش زیادی داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره کارگروه پارازیت و آخرین خبرها از این کارگروه اظهار کرد: کارگروه پارازیت پیش از این تشکیل شده و نظرات خود را نیز اعلام کرده است ولی اخیرا پیشنهاد تشکیل این کارگروه را داده‌ایم که به زودی با حضور وزرای مربوطه جلسه کارگروه تشکیل می‌شود تا یک جمع بندی و یک گزارش از وضعیت موجود ارائه دهیم.

وی در خصوص کنترل آلودگی هوا نیز بیان کرد: تعداد روزهای سالم و پاک نسبت به گذشته افزایش داشته است و آلودگی فعلی که وجود دارد منشاء آن گرد و غبار و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون است و به دلیل احتراق سوخت ایجاد می‌شود. اما می‌بینیم که روند عمومی، بهبود در همه پارامترهای آلاینده است.

ابتکار با تاکید بر اینکه تعداد روزهای ناسالم نسبت به سالهای قبل کاهش پیدا کرده است گفت: با توجه به اینکه مراحل زیادی از برنامه کاهش آلودگی هوا باقی مانده است و هنوز عملیاتی نشده احتمال اینکه روزهای ناسالم در زمستان داشته باشیم بستگی به میزان پایداری هوا دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری فعالین بخشهای صنعتی و معدنی سطح استان تهران و همراهی مردم در کنترل آلودگی هوا عنوان کرد که همه مردم باید توجه داشته باشند تا به هیچ عنوان به تولید آلودگی هوا مبادرت نکنند.

معاون رئیس جمهور در خصوص مسئله صید و شکار عنوان کرد: ارزیابی ما از وضعیت حیات وحش در کشور به گونه‌ای بوده که باید برای حفاظت از تنوع زیستی با یک برنامه ریزی دقیق تر در ارتباط با مسئله شکار و صید پیش برویم.

وی ادامه داد: اقدامی که در این زمینه انجام شده است این بود که امکان ارائه مجوز شکار تنها در صورتی است که پرورش حیات وحش یا حفاظت از آن اقدام موثری انجام شده باشد. یعنی در جایی دیگر افزایش جمعیت گونه‌ها در اثر برنامه‌های پرورشی یا حفاظتی ویژه از سوی مردم و جوامع محلی و بخش خصوصی انجام شده باشد.

ابتکار در این خصوص افزود: برنامه امسال حمایت از بخش خصوصی برای حفاظت از تنوع زیستی است به گونه‌ای که افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند منافع آنها نیز تامین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص صید معیشتی مردم و جوامع محلی عنوان کرد: در حال حاضر ممنوعیت شکار پرندگان براساس بخشنامه‌ای است که از سوی سازمان دامپزشکی به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی اعمال شده است؛ اما برای صید معیشتی در حد ظرفیت کارشناسی قابل قبول مجوز صید ارائه می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین