|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
رضازاده در واکنش به کاهش سهمیه ایران در توکیو به دلیل دوپینگ تصریح کرد: این اتفاق تنها مختص ایران نیست، کشورهای دیگری چون تایلند تعلیق شدند یا چین که همیشه با ۶ سهمیه کامل به المپیک می‌رفت، در این دوره با کاهش سهمیه روبرو شدند.

 رییس انجمن پاراوزنه برداری گفت: بعید می‌دانم از نظر رکوردی کسی بتواند در توکیو رکورد سیامند رحمان را تکرار کند.

به گزارش ایسنا، حسین رضازاده در حاشیه مراسم سالگرد درگذشت سیامند رحمان، گفت: رحمان تلاش می‌کرد تا رکورد ٣٢٠ را در توکیو ثبت کند و رکورد افسانه‌ای را به نام خود ثبت کند. بنابراین از نظر رکوردی جایگزینی برای رحمان وجود ندارد، زیرا رکوردش افسانه‌ای است.

وی در خصوص جایگزین سیامند رحمان و کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو در فوق سنگین گفت: شاید جانشین سیامند بتواند مدال طلای سنگین وزن را در توکیو کسب کند اما از نظر رکوردی کسی نمی‌تواند جایگزین سیامند رحمان شود. البته تلاش ما بر این است که در پارالمپیک توکیو همانند لندن در سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

وی در ادامه همچنین درباره وضعیت وزنه برداری در المپیک توکیو گفت: در وزنه برداری ٢ سهمیه را می‌گیریم و امیدواریم ٢ مدال خوشرنگ را مانند گذشته کسب کنیم.

رییس انجمن پاراوزنه برداری درباره اینکه از بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی کدام یک شانس کسب سهمیه توکیو در وزن ٩۶ کیلوگرم را دارند، اظهار کرد: کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری امتیازی است و از بین سهراب و کیانوش هرکدام که موفق به کسب امتیازات مدنظر فدراسیون جهانی شوند، می‌توانند در المپیک حضور پیدا کنند.

رضازاده در واکنش به کاهش سهمیه ایران در توکیو به دلیل دوپینگ تصریح کرد: این اتفاق تنها مختص ایران نیست، کشورهای دیگری چون تایلند تعلیق شدند یا چین که همیشه با ۶ سهمیه کامل به المپیک می‌رفت، در این دوره با کاهش سهمیه روبرو شدند.

 وی ادامه داد: هدف فدراسیون جهانی از این اقدام مبارزه با دوپینگ بود.

دارنده مدال طلای المپیک و رکورددار سنگین وزن دنیا در واکنش به اینکه کشتی و وزنه برداری همواره بار کاروان ایران در ادوار مختلف المپیک را به دوش می‌کشیدند، اما با کاهش سهمیه روبرو هستند، گفت: باید مدیریت قوی در داخل داشتیم تا با همکاری فدراسیون پزشکی و نادو دوپینگ را کنترل می‌کردیم. اما با تصمیم فدراسیون جهانی، ایران تنها با ٢ سهمیه در مردان و ٢ سهمیه در زنان می‌توانست در المپیک توکیو شرکت کند که وزنه برداری زنان ما فعال نیست.

وی در پایان پیرامون این پرسش که از بین دو وزنه بردار اعزامی شانس کدام وزنه بردار برای کسب مدال زیاد است، افزود: هر دو سخت تمرین کردند و شانس کسب مدال دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین