|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
سی. بی. اس ادامه داد: ایران در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد که پنج تای آن‌ها به هدف نخورد و ۱۱ تایشان به عین الاسد رسید. مکنزی در این باره می‌گوید: «حمله‌ای بود که اصلا شباهتی به چیز‌هایی که قبلا دیده بودم یا تجربه کرده بودم، نداشت. موشک هایشان دقیق است. آن‌ها تا حد زیادی همان جایی را که می‌خواستند مورد هدف قرار دادند.

یک فرمانده ارشد آمریکایی با ارائه جزئیاتی به توصیف حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق درپی به شهادت رسیدن سردار شهید سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا پرداخت و به خسارات وارد شده اشاره کرد.

شکبه سی. بی. اس در گزارشی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق در راستای عملی کردن وعده انتقام سخت که به دنبال حمله پهپادی آمریکا به خودروی حامل سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیرو‌های قدس سپاه انجام شد، نوشت: در ژانویه (دی ماه) سال گذشته، ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی اش علیه آمریکایی‌ها را انجام داد. یازده موشک که هر کدام کلاهکی به وزن ۱۰۰۰ پوند داشتند به پایگاه نیرو‌های هوایی آمریکا در عین الاسد عراق اصابت کرد که ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا و شماری از هواپیما‌ها در آن جا مستقر می‌شدند.

ژنرال کنت فرانک مکنزی، فرمانده ارشد نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه رخ داد‌های آن شب را به یاد می‌آورد که می‌گفت: «اتفاق‌هایی دارد می‌افتد که اگر اقدام درست را اینجا انجام ندهیم، می‌تواند ما را به جنگ بکشاند». برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی. بی. اس به تصاویر پهپادی منتشر نشده‌ای از فرود آمدن موشک‌ها دست یافته است که یک فرمانده نظامی آن را مانند «قطاری باربری که به سمتتان می‌آید» توصیف کرده است.

این شبکه در گزارشش می‌افزاید: وقتی نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا به تدارکات ایران برای حمله نظامی پی بردند، مکنزی زمان کافی را برای تخلیه ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌ها و ۵۰ هواپیما داشت. مک کنزی در این باره می‌گوید که اگر این تخلیه انجام نمی‌شد، «فکر می‌کنم ۲۰ یا ۳۰ هواپیما و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کارکنان نظامی آمریکا را از دست می‌دادیم» و «در صورت کشته شدن آمریکایی ها، برنامه‌ای برای تلافی داشتیم».

سی. بی. اس ادامه داد: ایران در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد که پنج تای آن‌ها به هدف نخورد و ۱۱ تایشان به عین الاسد رسید. مکنزی در این باره می‌گوید: «حمله‌ای بود که اصلا شباهتی به چیز‌هایی که قبلا دیده بودم یا تجربه کرده بودم، نداشت. موشک هایشان دقیق است. آن‌ها تا حد زیادی همان جایی را که می‌خواستند مورد هدف قرار دادند.

این گزارش همچنین درباره این حمله موشکی مطرح می‌کند: هیچ دفاعی برای نیرو‌های نظامی باقی مانده در پایگاه در برابر موشک‌ها وجود نداشت، جز این پناه بگیرند. الن جانسون یک فرمانده ارتش آمریکا می‌گوید: «شروع کردیم به پایین رفتن شاید حدود ۱۳۵ متر (به پایگاه‌های زیرزمینی)، تقریبا یک سوم مسیر را رفته بودیم، که آن (صدای انفجار) صدای مهیبی آمد و شنیده شد که «دارد می‌آید، دارد می‌آید، پناه بگیرید، پناه بگیرید» به اندازه یک زمین فوتبال دیگر مانده بود که بدوم. نمی‌دانم که موشک بعدی کی برخورد می‌کند». جانسون می‌گوید ۴۰ نفر به شکل فشرده در پناهگاه امنی که برای حفاظت از ۱۰ نفر طراحی شده بود، جمع شده بودند.

در بخش آخر گزارش سی. بی. اس آمده است: بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های نظامی که متحمل آن حمله در عین الاسد شدند، به خاطر انفجار‌ها دچار ضربه مغزی شدند. جانسون می‌گوید که هنوز سردرد دارد، گوش هایش سوت می‌کشند و کابوس می‌بیند. او نمی‌داند که چطور زنده مانده است و در این باره می‌گوید: شانس، تنها چیزی است که واقعا می‌توانم بگویم این است که خدا از ما حفاظت کرد. چرا که، واقعا کسی از آن جان سالم به در نمی‌برد».
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین