|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما شاهد وخامت اوضاع بین دو کشور در پی خطای رهبری اوکراین هستیم که از داشتن هر گونه ارتباطی با مسکو امتناع کرده و مسیر غیردوستانه‌ای در پیش گرفته و اغلب در مسیر خصومت گام بر می‌دارد.

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، دولت اوکراین مقصر اوضاع رقت انگیز و اسفناک در روابط دو جانبه بین کی‌یف و مسکو است، چون اوکراین به عمد خط مشی و مسیر خصم را انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما شاهد وخامت اوضاع بین دو کشور در پی خطای رهبری اوکراین هستیم که از داشتن هر گونه ارتباطی با مسکو امتناع کرده و مسیر غیردوستانه‌ای در پیش گرفته و اغلب در مسیر خصومت گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: روسیه منافع خود را در ارتباط با اوکراین در اولویت قرار می‌دهد.

سخنگوی کرملین درباره وضعیت قره باغ نیز گفت: این امر مهم است که به بندهای توافق آتش بس قره باغ و در بحبوحه بحران سیاسی کنونی در ارمنستان پای بند باشیم. با وجود رویدادهای پیش آمده در ارمنستان، ادامه این مسیر و تحقق آتش بس امری مهم و ضروری است. البته تاکنون هیچ نشانه‌ای از ایجاد اختلال در تحقق این توافق دیده نشده است.

در همین حال، الکسی اوورچوکف، معاون نخست وزیر روسیه گفت، معاونان نخست وزیران از کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار است روز شنبه در مسکو نشستی را درباره وضعیت قره باغ برگزار کنند.

وی افزود: این سومین نشست کارگروه سه جانبه درباره قره باغ با حضور معاون های نخست وزیران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه است که ۲۷ فوریه سال جای میلادی در مسکو برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین