|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل پنج تلفن همراه بستری برای ایجاد خلاقیت و شکل‌گیری اقتصاد نوین و دیجیتال است.

ستار هاشمی در مراسم رونمایی از اولین دکل اینترنت ۵G همراه اول کشور در منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: ما مطابق اسناد بالادستی و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مکلف به آن هستیم که کاربران شبکه ملی اطلاعات را در بستر فناوری‌های نوین به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق ۱۴۰۴، طبق اسناد بالادستی باید به ۱۰ درصد برسد. ما در وزارت ارتباطات سند و نقشه راهی در دستور کار قرار دادیم و متناسب با همین نقشه راه تکالیفی را برای حوزه‌های حاکمیتی ( سازمان تنظیم، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها در کشور) ترسیم کرده‌ایم و در یک تعامل و هم‌افزایی که اتفاق افتاد، امروز شاهد به بار نشستن ثمرات این هم‌افزایی و تعامل سازنده در خانواده ارتباطات کشور هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته نسل پنجم ارتباطات تا سال ۲۰۲۴ جهانی خواهد شد و ما باید در این ارتباط آمادگی لازم را داشته باشیم.

ستاری تصریح کرد: ما باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی و فناوری ۵G را در کشور ایجاد کنیم؛ زیرا در ۵G مزیت رقابتی داریم و دلیل این مزیت مسائل فنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: نسل پنج تلفن همراه بستری برای ایجاد خلاقیت و شکل‌گیری اقتصاد نوین و دیجیتال است و باور ما بر این بوده که ورود همراه اول به این موضوع به موقع بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین