|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

اگرچه « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا از اتهام تحریک به شورش هوادارانش یا همان « تروریست های داخلی» و ترغیب آنها به یورش به ساختمان کنگره در ششم ماه ژانویه گذشته تبرئه شد، اما ناظران تاکید دارند که آینده ترامپ در خطر است و احتمالا او با مشکلات عدیده حقوقی مواجه خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مجلس سنای آمریکا بعداز چند روز بررسی پرونده استیضاح و محاکمه ترامپ با حضور وکلایش ، روز شنبه گذشته رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل نداشتن رای کافی برای محکوم کردن وی تبرئه کرد.

ترامپ تنها رئیس جمهوری در آمریکا است که دو بار استیضاح او در مجلس نمایندگان این کشور رای آورده و دو بار در مجلس سنا محاکمه شده اما به علت اینکه دو سوم نمایندگان سنا علیه او رای نداده اند، هر دو بار تبرئه شده است.

براین اساس،«ایلین کامارک» تحلیلگرموسسه بروکینگز به احتمالاتی برای آینده ترامپ اشاره کرده  و آورده است که او ممکن است رهبری حزب جمهوری خواه را برعهده بگیرد و در سال 2024 دوباره برای بازگشت به کاخ سفید در انتخابات شرکت کند و یا به زندان برود و یا تبعید شود.

ترامپ با وجود تبرئه در سنا  ، همچنان در خصوص معاملات تجاری خود مورد هدف بسیاری از دادستان های آمریکا قرار دارد.

روزنامه « یو اس اس تودی» نوشت: شواهد و ادله زیادی که هنگام محاکمه ترامپ در مجلس سنا به آنها اشاره شد، می توانند در تحقیقات جنایی که بتازگی درایالت جورجیا علیه او افتتاح شده و یا در تحقیقات جنایی و مدنی دیگری که توسط ایالت ها یا دولت فدرال صورت می گیرد ، مورد استفاده و استناد قرار گیرند.

ایالت جورجیا تحقیقاتی را درباره ادعاهای ترامپ از جمله « سرقت انتخابات» شروع کرده است.

ترامپ از مقامات ایالتی خواسته بود برای تضمین پیروزی خود آرای انتخاب کنندگان را بررسی کنند در حالی که  این درخواست نقض آشکار قانون کیفری ایالت جورجیا است.

« سی ونس » دادستان منطقه منهتن هم درحال بررسی اقدامات تجاری ترامپ است.

روزنامه « وال استریت ژورنال» پیش از این گزارش داده بود که ونس در حال تحقیق در مورد وام هایی است که شرکت های وابسته ترامپ دریافت کرده اند و دادستان ها احضاریه هایی را در رابطه با املاک و دارائی های ترامپ برای مقامات محلی صادر کرده اند.

پایگاه خبری ( وایس) هم نوشته است ، اگرچه ترامپ در مجلس سنا تبرئه شد اما او در آینده با خطرهای جدیدی مواجه می شود که از جمله آنها شروع تحقیقات جنائی در باره رئیس جمهوری پیشین آمریکا در چند ایالت این کشور است.

این پایگاه می افزاید: اشتباهات تیم حقوقی ترامپ سوالات و تردیدهایی را در خصوص موفقیت او در سالن های دادگاه ایجاد کرده و نشان می دهد که خطرهای پیش روی ترامپ بسیار زیاد است.

اعضای تیم حقوقی ترامپ برای دفاع از او هنگام محاکمه در مجلس سنا با عجله منصوب شده بودند و فقط یک هفته فرصت داشتند تا آماده شوند و به همین دلیل قبل و در طول دادگاه مواضع و رفتاری شرم آور و عجیب مرتکب شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین