|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
یکی از زیرساخت‌های جدی ما در حوزه توسعه کشور، تولید اتوبوس به‌ویژه در داخل شهرهاست؛ آلودگی هوا مشکل تعداد قابل‌توجهی از شهرهای کشور و کلان‌شهرها ایجاد کرده که به‌ویژه این روزها بسیار شدید شده و ناشی از وجود خودروهای فرسوده به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع است و قطعا با متخلفان در این زمینه برخورد می کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان، عصر پنج‌شنبه ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان گفت: یکی از این واحدها، مربوط به تولید داروهای دامی بود که توفیقات بسیار خوبی کسب کرده و در آستانه راه‌اندازی واحد تولید داروهای ضدسرطان است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: این واحد تولیدی ۵۰ درصد از نیاز کشور را در حوزه داروهای دامی تأمین می‌کند و البته با مشکلات ارز و نرخ تسهیلات ارز مواجه است که مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بازرسی کشور انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید انجام‌شده از واحد تولید اتوبوس و مینی‌بوس در شرکت عقاب‌افشان سمنان هم گفت: این شرکت در دو، سه سال اخیر مشکلاتی داشته است و تقریباً تولیدش در حد توقف بوده و اخیراً فعال‌تر شده است و با مشکلاتی در حوزه ارز مواجه است.

عضو شورای عالی قوه قضائیه بیان کرد: مشکل دیگر شرکت عقاب‌افشان، واردات خودروهایی است که مشابه آن در این شرکت تولید می‌شود و قرار شد پیگیری کنیم که طبق قانون اگر کالایی در داخل تولید می‌شود و به‌اندازه نیاز کشور است، واردات آن ممنوع شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شرکت عقاب‌افشان اعلام کرده است که می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند و علی‌رغم این توانمندی همچنان از خارج سفارش داده می‌شود و که قرار بر این شد این مشکل را پیگیری کنیم و مشکلات ارزی و مسائلی که داشتند، پیگیری شود؛ بنابراین اگر برخلاف قانون و مقررات اقدامی‌شود یا قرار است اقدام شود، پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های جدی ما در حوزه توسعه کشور، تولید اتوبوس به‌ویژه در داخل شهرهاست؛ آلودگی هوا مشکل تعداد قابل‌توجهی از شهرهای کشور و کلان‌شهرها ایجاد کرده که به‌ویژه این روزها بسیار شدید شده و ناشی از وجود خودروهای فرسوده به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر واحد تولیدی که به تملک بانک در می‌آید نباید تعطیل شود و ما ترجیحمان این است که این دست واحدهای تملیکی به دست مالکان آنها اداره و مطالبات بانک‌ها هم به نحوی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در سطح کشور شناسایی شده است، افزود: آمار کاملی از اینکه چه تعداد از این واحدها از گردونه تولید خارج و چه تعداد همچنان تولید می‌کنند به دست آمده است از سوی دیگر بانک‌ها نیز به دنبال بازگرداندن این واحدها هستند در نتیجه به هرحال همه ما می‌بایست کمک کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مقابله با اخلالگری و فساد در حوزه اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، گفت: قاطبه تولیدکنندگان و کارآفرینان افراد سالم و دنبال تولید واقعی هستند و اگر افرادی انگشت شمار و به تعداد کم بخواهند از این فرصت و ظرفیت کشور سوءاستفاده کنند باید برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

درویشیان با بیان اینکه در همین چند ماه گذشته تعدادی از کسانی که وظیفه‌شان را در حوزه تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضائی معرفی کرده و هشدارهای متعددی را نیز در این چند ماه به مسئولان برای حمایت از تولید داده‌ایم، بیان کرد: همکاران ما در سازمان بازرسی بیش از ۱۵۰ بازدید در ماه‌های اخیر از واحدهای تولیدی داشته‌اند و پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای تعطیل، مجدد به تولید بازگشته‌اند، ابراز کرد: یکی از اولویت‌های کاری قوه قضائیه توجه به مقوله تولید است که در این زمینه ستادی به نام اقتصاد مقاومتی در درون قوه قضائیه تشکیل و حمایت از رونق تولید را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از تولید نیز اشاره کرد و گفت: کارگروه رونق تولید به زودی در مراکز استان‌ها مرکب از دادستانی، معاونت پیشگیری دادگستری‌ها و … تشکیل و به صورت مشخص پیگیر مشکلات حوزه تولید خواهند بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین