|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
واشنگتن پست گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به یکی از مسئولان سابق جذب درآمد خود این درخواست تعجب برانگیز کسب پولی چهار برابر بیشتر از میزان ۵۰۰ میلیون دلار کسب شده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، در ضمن تدارکش برای نقل مکان به مارالاگو مطرح ساخته است.


روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش کرد، دونالد ترامپ به دوستانش گفته خواستار جمع‌آوری دو میلیارد دلار پول برای کتابخانه و موزه ریاست جمهوری خود در فلوریدا است و یکی از نزدیکترین دستیاران خود را مسئول این تلاش قرار داده است.

واشنگتن پست گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به یکی از مسئولان سابق جذب درآمد خود این درخواست تعجب برانگیز کسب پولی چهار برابر بیشتر از میزان ۵۰۰ میلیون دلار کسب شده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، در ضمن تدارکش برای نقل مکان به مارالاگو مطرح ساخته است.

دن اسکاوینو، مسئول پرسابقه امور رسانه های اجتماعی ترامپ که اکنون به دنبال ممنوع شدن حضور ترامپ در تقریبا همه این رسانه‌ها، بدون نقش شده، قرار است مسئول این تلاش باشد. گزارش شده که ترامپ در حال برنامه ریزی برای استفاده از اهداکنندگان مبالغ خرد است که از کمپین دوم انتخابات ریاست جمهوری او حمایت کردند و صدها میلیون دلار به تلاش شکست خورده او برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات کمک کردند. اسکاوینو که ۴۵ سال دارد قدیمی ترین دستیار در حلقه ترامپ است.

اسکاوینو هم اکنون معاون رئیس دفتر کاخ سفید است اما از زمان راه افتادن کمپین، اداره کننده فید توئیتر ترامپ بوده است.

مسئول جذب کمکها که ترامپ برنامه‌اش برای کتابخانه را با او در میان گذاشته با آن مخالفت کرده و به واشنگتن پست گفت: هر کسی که به او چیزی بدهد رادیواکتیو خواهد شد. فرد دیگری این برنامه را "دیوانه وار" خوانده و گفت: به جز افراد خل، همه فرار خواهند کرد.

سنت داشتن یک موزه و کتابخانه ریاست جمهوری به زمان فرانکلین روزولت برمیگردد که در سال ۱۹۳۹ به هنگام مرگ اوراقش را به همراه ملک نیو هاید پارکش به دولت فدرال اهدا کرد.

از آن زمان به بعد هر رئیس جمهوری با کمک کسب اعتبارات خصوصی اقدام به ساخت یک کتابخانه معمولا در یک جای مرتبط با خودش کرده است.

گران ترین این کتابخانه‌ها تا کنون کتابخانه و موزه طراحی شده باراک اوباما در سمت جنوب شیکاگو بوده است که ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و این ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از مرکز جورج دبلیو. بوش در پردیس دانشگاه ساوثرن متودیست در بیرون دالاس تگزاس است.


کتابخانه اوباما

اما اتکای ترامپ به حامیان مالی خرد ممکن است تا حد زیادی قدرت اهدای آنها را دست بالا گرفته باشد.

بر اساس گزارش OpenSecrets.org در مجموع کمپین ریاست جمهوری او میزان ۷۷۳۹۵۳۵۵۰ دلار را کسب کرده اما ۴۸ درصد از این مبلغ از جانب اهداکنندگان خرد ارائه شده است.

در پی کمپین انتخاباتی اخیر ترامپ سیلی از پیامها و ایمیلهای مربوط به جذب اعتبارات کمکی را فرستاده و ۲۰۷ میلیون دلار را تا ابتدای دسامبر به دست آورده و رقمی نهایی نیز تا کنون ارائه نشده است.

پیام آخر در روز ششم ژانویه در ساعت ۱:۳۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی مطرح شد و هنگام مطرح شدن این پیام آخر اوباش شروع به حمله به ساختمان کنگره کردند.

ترامپ با خودش لیستی گسترده از شماره تلفنها و آدرسهای ایمیل را که به شکل قانونی می تواند آنها را با درخواستها برای پول نقد برای کتابخانه و موزه اش بمباران کند، برد.

اما او همچنین قول داده علیه دشمنان جمهوریخواهش در رقابتهای مقدماتی کمپین راه بیندازد و برای آن نیز نیاز به پول نقد دارد.

همه این تلاشها از محل باشگاه مارالاگوی او که قرار است از چهارشنبه خانه خود کند تحت نظارت قرار خواهند گرفت اما بدون کمک دستگاه کاخ سفید یا کمک کمیته ملی جمهوریخواهان. تا کنون برنامه‌ای برای محل ساخت کتابخانه او تهیه نشده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین