|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
دیگر رقبای لاشت در انتخابات برای تصدی رهبری حزب حاکم، "فردریش مِرز" ۶۵ ساله وکیل و سیاستمدار آلمانی و "نوربرت روتگن" ۵۶ ساله وزیر پیشین محیط زیست آلمان بودند.

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها اقلیت اندکی از آلمانی‌ها از "آرمین لاشت" به عنوان نامزد محافظه‌کاران برای جانشینی آنگلا مرکل در انتخابات سال جاری میلادی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، "آرمین لاشت" ۵۹ ساله رئیس ایالت نورد راین وستفالن روز شنبه به عنوان رهبر جدید حزب آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان موسوم به حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان انتخاب شد.

نظرسنجی جدید پایگاه "سیوی" نشان داد، گرچه آرمین لاشت رهبری حزب حاکم اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان را برعهده گرفته اما تنها ۱۲ درصد از آلمانی‌ها معتقدند که وی باید نامزد محافظه‌کاران در انتخابات سراسری سال جاری میلادی برای تعیین جانشین آنگلا مرکل شود.

این نظرسنجی که برای مجله آلمانی "فوکوس" انجام شده، نشان داد که ۴۳ درصد از آلمانی‌ها "مارکوس سوئدر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی و وزیر اول ایالت باواریا را ترجیح می دهند.

سوئدر هنوز شخصا اعلام نکرده که در این انتخابات نامزد می‌شود یا خیر.

براساس این نظرسنجی، ۸.۷ درصد از آلمانی‌ها "ینس اشپان"، وزیر بهداشت آلمان و یکی از متحدان لاشت را که برای رهبری حزب حاکم اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان نامزد نشد، ترجیح می‌دهند.  

دیگر رقبای لاشت در انتخابات برای تصدی رهبری حزب حاکم، "فردریش مِرز" ۶۵ ساله وکیل و سیاستمدار آلمانی و "نوربرت روتگن" ۵۶ ساله وزیر پیشین محیط زیست آلمان بودند.

نظرسنجی که در آستانه جلسه رای‌گیری حزب حاکم برای شبکه "زد دی اف" انجام و روز جمعه منتشر شد، نشان داد که درصد شایستگی مرز و روتگن برای صدراعظمی ۲۹ درصد و درصد شایستگی لاشت ۲۸ درصد است.

در حال حاضر حزب مرکل در راس نظرسنجی‌ها قرار دارد، به طوری که نظرسنجی‌های اخیر میزان حمایت از محافظه‌کاران را بین ۳۵ تا ۳۷ درصد اعلام کرده‌اند. این در حالی است که میزان حمایت‌ها از حزب سوسیال دموکرات‌ها بین ۱۴ تا ۱۶ درصد و حزب اپوزیسیون سبزها بین ۱۸ تا ۲۰ درصد ذکر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین