|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی - که در کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون با مسئولیت بنده جمع بندی شده بود-، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش نهایی به اعضای کمیسیون ارائه شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی و بحث و بررسی پیرامون طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در این جلسه که میزبان دکتر کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بودیم، آخرین تحولات جاری در کشور به خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران - که دو فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود و کلیات و جزئیات آن نیز در روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی مصوب شد- مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای کمالوندی نکاتی را به صورت کلی در این زمینه مطرح و توضیحاتی نیز در خصوص مواد ۱ تا ۵ این طرح ارائه کردند. اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را در خصوص این طرح مطرح کردند و نسبت به اینکه مواد این طرح که مربوط به مباحث فنی حوزه هسته ای می باشد اما در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته است، اعتراض داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون نسبت به اینکه این طرح به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع نشده بود، گلایه داشتند و قرار بر این شد در نامه ای به هیئت رئیسه تاکید شود که حتما در مباحث فنی حوزه انرژی هسته ای گزارش کمیسیون انرژی نیز باید موجود باشد و قرار شد در این طرح نیز ذکر شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و  میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی - که در کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون با مسئولیت بنده جمع بندی شده بود-، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش نهایی به اعضای کمیسیون ارائه شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

شریعتی در پایان افزود: در بررسی این طرح پیشنهادی از سوی آقای موسوی لارگانی مطرح شد که طرح های پتروشیمی با خوراک بوتان و پروپان نیز از تنفس خوراک برخوردار شوند که در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید. اگر این پیشنهاد به تصویب صحن مجلس نیز برسد، طرح های پتروشیمی با خوراک بوتان و پروپان نیز از تنفس خوراک برخوردار خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین