|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۳۰۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
از آنجا که نهاده های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد مرغدار موظف است بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نسبت به عرضه آن اقدام نماید.

در پی دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور، صبح امروز اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت به همراه معاونین و بازرسان آن امور با حضور در میدان بهمن تهران بر نحوه عرضه مرغ در غرف اعم از عمده و خرده فروش نظارت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، در این اقدام سازمان تعزیرات حکومتی و صمت استان نیز حضور یافته و با توجه به صف طولانی مردم از اول صبح برای خرید مرغ با قیمت مصوب ، با فروشندگانی که نسبت به عرضه با قیمت مصوب اقدام نکرده بودند برخورد قانونی کردند.

از آنجا که نهاده های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد مرغدار موظف است بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نسبت به عرضه آن اقدام نماید.

قیمت مرغ برابر مصوبه ۱۳۴۰۰ تومان درب مرغداری و با تلورانس ۱۰درصدی بالغ بر ۱۴۴۰۰در سطح کل کشور حداکثر قابل عرضه بوده که بنا به مصوبه با ۶۰۰۰ تومان هزینه حمل و نقل و... بایستی به نرخ۲۰۴۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

در همین رابطه میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه وزارت جهاد بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موظف است تنظیم بازار تا سطح عمده فروشی را اقدام و مدیریت نماید ، نظارت بر توزیع در سطح خرده فروشی و تنظیم بازار آن را عهده سازمان حمایت و وزارت صمت برشمرد و از تعزیرات حکومتی نیز به منظور اعمال قانون بر مبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار در خواست همکاری کرد.

از آنجا که برخی عرضه کنندگان، نهاده های تولید را در بازار آزاد به نرخ آزاد خریداری کرده و متعاقبا موضوع منتج به عرضه مرغ با نرخ های فراتر از مصوبه می گردد، میرمحمدی بازرس کل امور صمت اظهار داشت قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومان با رعایت همه جوانب و با حضور کلیه مسوولین ذیربط در نظر گرفته شده و هرگونه عرضه بالاتر از آن خلاف مصوبه و مستلزم اعمال قانون است.

صبح روز جاری بر همین مبنا با واحدهای عرضه کننده که رعایت مصوبه را نکرده بودند با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و اقدام صمت، از سوی تعزیرات حکومتی برخورد قانونی صورت پذیرفت و واحدهای متخلف توسط قاضی سیار تعزیرات حکومتی جریمه و پلمپ گردیدند.

میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور از مدیران وزارت جهادکشاورزی نظارت بر خط در راستای مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را خواستار شد تا با مدیریت صحیح و جوجه ریزی مناسب برنامه ریزی لازم برای تنظیم بازار مرغ را معمول و از مسوولین وزارت صمت و سازمان حمایت نیز نظارت دقیق بر روند عرضه مرغ در سطح خرده فروشی را مطالبه نمود.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور از مردم شریف درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی نسبت به اعلام موضوع از طریق سامانه ۱۲۴ اقدام نمایند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین