|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
این مساله گامی در فرآیند آزمایش انرژی روبه‌فزونی است که شامل افزایش تدریجی سطح انرژی راکتور، جمع‌آوری داده‌ها، تنظیم سیستم‌های کنترلی و امنیت پروژه است.
شرکت مسؤول راه‌اندازی نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای امارات از رسیدن راکتور نیروگاه اول به ۸۰ درصد ظرفیت تولید خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، شرکت انرژی "نواة" که مسؤول راه‌اندازی و تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای "براکة" در امارات است، اعلام کرد، راکتور نیروگاه اول به سطح ۸۰ درصد از توان خود در تولید انرژی رسید.

این مساله گامی در فرآیند آزمایش انرژی روبه‌فزونی است که شامل افزایش تدریجی سطح انرژی راکتور، جمع‌آوری داده‌ها، تنظیم سیستم‌های کنترلی و امنیت پروژه است.

فرآیند تست انرژی فزاینده با نظارت مستمر سازمان مرکزی کنترل هسته‌ای انجام می‌شود که از زمان آغاز توسعه پروژه نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای "مسالمت‌آمیز" براکه، بیش از ۲۸۰ عملیات بازرسی را انجام داده است، علاوه بر آن بیش از ۴۰ هیئت ارزیابی و بررسی از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی اپراتورهای هسته‌ای از پروژه بازدید کردند.

تیم راه‌اندازی شرکت نواة در نیروگاه اول جهت تکمیل فرآیند تست انرژی فزاینده و نیز استمرار پیشروی ایمن آن تا رسیدن میزان تولید برق این نیروگاه به ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود ظرف چند ماه آتی، مشغول به فعالیت است.

پس از رسیدن به این مرحله، نیروگاه به صورت تدریجی تعطیل می‌شود تا اینکه عملیات تولید برق به شکل کامل متوقف شود و سپس فرآیند آزمایش نهایی آغاز می‌شود.

نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای براکه واقع در منطقه الظفره در ابوظبی سنگ بنای برنامه هسته‌ای "مسالمت‌آمیز" امارات محسوب می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین