|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری با محموله میعانات گازی که از عسلویه به سمت اراک در حال حرکت بود به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.
واژگونی یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل میعانات گازی در گردنه باجگاه، با تلاش و ایثارگری ۷ ساعته آتش نشانان شیرازی بدون ایجاد مخاطرات جانی برای مردم مدیریت شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز پنج‌شنبه ۲۹ آبان به خبرنگاران بیان کرد: با اعلام حادثه واژگونی تانکر میعانات گازی به سامانه ۱۲۵ از سوی رانندگان خودروهای عبوری، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ  ۵۰ آتش نشان از هفت ایستگاه عملیاتی به همراه تیم تخصصی و عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز و ۱۰ خودروی عملیاتی شامل تانکر های آبرسان، خودروهای فوماتیک و پشتیبانی را ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد امروز به گردنه باجگاه (ورودی جاده اصفهان به شیراز) اعزام کرد.

محمدهادی قانع ادامه داد: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری با محموله میعانات گازی که از عسلویه به سمت اراک در حال حرکت بود به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.

او افزود: با حضور آتش نشانان به محل حادثه ابتدا راننده مصدوم این وسیله نقلیه برای انتقال به مراکز درمانی در اختیار کادر پزشکی اورژانس قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: با توجه به اینکه محموله این تانکر (میعانات گازی) بسیار خطرناک تر از سوخت بنزین است، این حادثه می‌توانست آبستن حوادث تلخ دیگری باشد، چرا که وجود یک تانکر ۳۰ هزار لیتری میعانات گازی در حاشیه جاده با ایجاد کوچکترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگتر را دارد.

قانع خاطرنشان کرد: از این رو آتش نشانان با سرعت عمل پس از قطع جریان برق این وسیله نقلیه و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه، جاده را کاملا ایمن کرده و مانع از تردد خودروها از محل حادثه شدند.

او افزود: نیروهای عملیاتی در هفت ساعت عملیات دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند و سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل گاز را به حالت اولیه بازگردانند و محل حادثه را کاملا ایمن سازی کنند. تیم عملیاتی در پایان تانکر واژگون شده را تا رسیدن به محل امن همراهی و پشتیبانی خواهند کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین