|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۰۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
در حالی که کشورها در اقصی نقاط جهان برای حفاظت از شهروندان و زیرساخت‌های خود در مقابل فجایع طبیعی تلاش می‌کنند اما منازل فلسطینی‌ها و دارایی‌های آنها در معرض تخریب به صورت مجازات گونه سیستماتیک قرار دارد.

سفیر فلسطین در سازمان ملل بر لزوم مداخله جامعه بین‌الملل برای حفاظت از خانه‌های فلسطینی‌ها در مقابل تخریب و ویرانی که توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در سه نامه مشابه به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی و اقدامات استعمارگرانه و طرح الحاقی که راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد، عنوان کرد: اشغالگر استقلال و حاکمیت فلسطین را نقض می‌کند و مردم فلسطین را از حق غیرقابل مناقشه خود جهت تعیین سرنوشت و آزادی‌شان محروم می‌سازد.

در این پیام‌ها آمده است: در حالی که کشورها در اقصی نقاط جهان برای حفاظت از شهروندان و زیرساخت‌های خود در مقابل فجایع طبیعی تلاش می‌کنند اما منازل فلسطینی‌ها و دارایی‌های آنها در معرض تخریب به صورت مجازات گونه سیستماتیک قرار دارد.

وی به این امر اشاره کرد که رژیم صهیونیستی طرح‌هایی برای ساخت حدود ۵۰۰۰ واحد یهودی نشین دارد. همچنین روند ارائه مزایده‌ها برای ساخت بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی یهودی نشین را در شهرک "جفعات هاماتوس" آغاز کرد که این طرح در صورت اجرایی شدن، باعث جدا شدن شهر بیت لحم از قدس می‌شود و این مساله به صورت خطرناکی امکانات باقی مانده برای تحقق راهکار دو کشور را در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ از بین می‌برد.

منصور بازدید مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از شهرک یهودی نشین بساغوت را محکوم کرده و گفت که این بازدید در راستای تلاش‌ها جهت مشروعیت بخشی به شهرک‌سازی‌ها و سرقت اراضی فلسطین صورت می‌گیرد.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ فلسطینی از جمله صدها زن و کودک را در زندان‌های نظامی خود دارد. همچنان ده‌ها تن را بدون اتهام یا محاکمه در حبس نگه داشته‌اند.

منصور تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید به مسؤولیت‌های حقوقی و انسانی و اخلاقی خود برای پایان دادن به اشغالگری نظامی رژیم صهیونیستی عمل کند.

وی از تمامی کشورها خواست تا به صورت مسؤولانه و فوری برای حمایت از قانون بین‌المللی در مورد مساله فلسطین و اجرای تمامی قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل عمل کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین