|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

منابع نزدیک به رییس جمهوری آمریکا گفته‌اند که او فهرست بلندبالایی را شامل مدیر اف‌بی‌آی، رییس سیا و وزیر دفاع خود برای اخراج در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده کرده است.

تارنمای آکسیوس بامداد دوشنبه به نقل از دو منبع آگاه که درباره این موضوع با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند، نوشت که او فهرست بلندبالایی را آماده کرده تا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) آن‌ها را اخراج کند.

به گفته این منابع، «کریستوفر رِی» مدیر اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، «جینا هاسپل» رییس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در این فهرست جزو کسانی هستند که بلافاصله پس از پیروزی ترامپ اخراج خواهند شد.

یکی از این منابع به آکسیوس گفت که مدیر اف‌بی‌آی و رییس سیا مدت‌ها است که دیگر برای ترامپ و حلقه نزدیکانش قابل اعتماد نیستند، و اگر به خاطر دردسرهای پیش از انتخابات نبود، خیلی قبل‌تر آن‌ها را اخراج کرده بودند.

به نوشته آکسیوس، ترامپ هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که می‌تواند از آن به عنوان ابزار برای سیاسی‌سازی خدمات دولتی استفاده کند؛ یک مقام دولت ترامپ نیز گفته است که این فرمان می‌تواند دست رییسان جمهوری بعدی آمریکا را برای خلاص شدن از شر مقام‌های دولتی باز بگذارد.

براساس این گزارش، «بتسی دِووس» وزیر آموزش آمریکا به هیچ وجه مورد رضایت ترامپ نیست، اما او در فهرست اخراجی‌ها نسبت به رِی و هاسپل اولویت ندارد. ترامپ همچنین در محافل خصوصی از «ویلیام بار» وزیر دادگستری خود ابراز نارضایتی کرده، اما نام او در این فهرست نیست.

ترامپ انتظار داشته که «بار» گزارش نحوه مدیریت پرونده ارتباط او با روسیه توسط دولت «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا را در آستانه انتخابات منتشر کند، اما وزیر دادگستری او چنین اقدامی نکرده است. او همچنین از هاسپل به دلیل خودداری‌اش از خارج کردن برخی اسناد مربوط به این پرونده از طبقه‌بندی ناراضی است.

همچنین، علت ناراحتی ترامپ از مدیر اف‌بی‌آی این است که برخلاف انتظار او، این اداره اقدامی برای تحقیقات درباره روابط تجارت خارجی «هانتر» پس «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) است، اما به دلیل شیوع کرونا، رای‌گیری پستی و حضوری زودهنگام در بسیاری از ایالت‌ها از چند هفته و چند روز پیش آغاز شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین