|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
همچنین بیماری منحوس کرونا یکی دیگر از عواملی است که سبب شده جامعه با بحران روبه‌رو شود و آخرین دلیل بحران کنونی کشور که منشأ داخلی دارد، مربوط به برخی سوء مدیریت‌ها می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) کوتاه‌ترین دوران امامت را داشتند، گفت: آن حضرت در همین دوران کوتاه امامت خود مجموعه اقداماتی را که در جهت زمینه‌سازی و آمادگی مردم برای عصر غیبت ضروری بود، انجام دادند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در ویژه برنامه شهادت آن امام همام (بدون حضور جمعیت) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که از شبکه قرآن سیما به صورت زنده پخش شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام حسن عسکری(ع) آخرین امام حاضر در جامعه بودند.

وی با بیان اینکه حضرت کوتاه‌ترین دوران امامت را داشتند، ادامه داد: در دوران ایشان شهرهای شیعه گسترش یافت به حدی که کوفه بزرگ‌ترین شهر شیعی به شمار می‌رفت؛ البته در این دوران حضرت عصر امامت خویش را در سامرا سپری کردند.

او به اقدامات امام یازدهم برای آماده‌سازی مردم در عصر غیبت اشاره و اظهار کرد: حضرت برای اینکه مردم بدانند امام زمان(عج) به دنیا آمده، ایشان را به بعضی از شیعیان نشان دادند و وظایف شیعیان را در عصر غیبت تبیین فرمودند تا هرگز در مسیر گمراهی قرار نگیرند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرزند گرامی امام حسن عسکری، همنام پیامبر اکرم(ص) و کنیه ایشان ابوالقاسم است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) زمین را پر از عدل خواهند کرد و طبق صریح روایات، مَثَل ایشان همانند حضرت خضر و ذوالقرنین است، مراد از این کلام، طولانی بودن عمر مبارک ایشان است تا کسی منکر حضور و وجود حضرت نشود.

او درباره نقش هدایت‌گری امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: مهمترین وظیفه ائمه معصومین هدایت است و به همین دلیل آن بزرگواران را هادی می‌نامند؛ هدایت‌گری انواع مختلفی دارد که اغلب در اعمال و رفتار انسانِ هادی ظهور و بروز پیدا می‌کند، رفتار امام یازدهم نیز به عنوان هدایتگر جامعه اسلامی به گونه‌ای بود که حتی زندانبانان را تحت تأثیر قرار می‌داد و هدایت می‌شدند.

رفیعی در خصوص دومین نوع هدایت‌گری، گفت: گاهی امامان معصوم با استفاده از علم امامت و آگاهی‌هایی که از عالم غیب داشتند به هدایت مردم و بعضاً منحرفانی که جامعه اسلامی را به انحراف می‌کشیدند، اقدام می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) از طریق شبکه وکالت با شیعیان ارتباط داشتند، ابراز کرد: حضرت به واسطه همین وکلا به پرسش‌های شیعیان پاسخ می‌دادند و آنان را هدایت می‌کردند.

او با استناد به روایات، افزود: طبق صریح روایات، ایمان به خدا در رأس همه باورها و خدمت به مردم بالاترین عبادت است، امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «جامعه ما با یک بحران خارجی چون تحریم ظالمانه روبه‌رو شده است؛ البته کسی نباید تصور کند با مذاکره و برقراری ارتباط با دشمنان می‌توان این مشکلات را رفع کرد و برای جامعه، عزت به ارمغان آورد، زیرا مذاکره با دشمن آغاز مشکلات خواهد بود».

رفیعی ادامه داد: همچنین بیماری منحوس کرونا یکی دیگر از عواملی است که سبب شده جامعه با بحران روبه‌رو شود و آخرین دلیل بحران کنونی کشور که منشأ داخلی دارد، مربوط به برخی سوء مدیریت‌ها می‌شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: امروز وظیفه جامعه و خیرین کمک به فقرا است؛ بنابراین کسی نباید به امید دیگری بنشیند و اقدامی برای رفع فقر نکند، انفاق، نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به بهشت است و از همه مهمتر انفاق ریشه فقر را در جامعه نابود می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین